قرارداد افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز با ایرانی‌ها امضا می‌شود/ وجود ۶۰۰ چاه کم‌بازده نفت و گاز در ایران

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در صنعت نفت کشور گفت: به‌زودی قرارداد افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز با شرکت‌های داخلی امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، هرمز قلاوند صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه) در نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز کشور با تأکید بر اینکه میدان‌های بزرگ نفت و گاز کشور در نیمه دوم عمر خود قرار دارند، افزود: هم‌اکنون استفاده از روش ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت و گاز  اهمیت بالایی برای رسیدن به اهداف موجود در چشم‌انداز دارد.

وی با اشاره به اینکه سبک‌ترین نفت ایران در میدان هنگام و سنگین‌ترین نفت ایران در میدان پایدار شرق تولید می‌شود، تصریح کرد: روش‌های فرازآوری مصنوعی، پمپ‌های تسمه‌ای، حفاری‌های افقی، ایجاد انگیزش با اسیدکاری در چاه‌های نفت و گاز و تزریق مواد شیمیایی و نانوپایه از روش‌های معمول برای افزایش برداشت نفت و گاز دنیا به‌شمار می‌رود.

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز  شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در صنعت نفت کشور ادامه داد: به‌زودی قرارداد افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز با شرکت‌های داخلی امضا می‌شود و در صورت تحقق اهداف مدنظر به همه چاه‌های نفت و گاز کم‌بازده تسری خواهد یافت.

قلاوند برگزاری کنفرانس‌های علمی و همکاری نزدیک با دانشگاه‌های کشور و دیگر مراکز علمی را باعث حل مسائل و مشکلات افزایش تولید نفت و گاز دانست و گفت: تلاش می‌شود در پروژه‌های افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز کشور از همه توان مرکز دانش‌بنیان و تحقیقات داخل و خارج نفت بهره گرفته شود.

کد خبر 464055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =