یکپارچگی ارکان فرهنگی صنعت نفت

معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: صنعت نفت باید در تمام حوزه‌ها سرآمد باشد و در شورای عالی فرهنگی وزارت نفت اقدام‌های خوبی انجام شده است و در آن همه ارکان فرهنگی صنعت نفت را یکپارچه کردیم.

به گزارش شانا، مهدی علی مددی امروز (چهارشنبه، ۱۸ آبان‌ماه) در سومین نشست کارگروه جمعیت وزارت نفت اظهار کرد: امور زنان و خانواده وزارت نفت در ایجاد و تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در صنعت نفت همتی والا داشته‌اند و با نگاه ویژه به این موضوع، اقدام‌هایی قابل‌توجه در دستور کار دارند.

وی افزود: معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی تلاش دارد در این حوزه به‌نحو احسن و شایسته ورود و همسو با آن احکامی صادر کند، از این رو اعضای کارگروه تعیین شدند تا وزارت نفت همانند گذشته پیشگام باشد.

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ادامه داد: صنعت نفت باید در همه حوزه‌ها سرآمد باشد و در شورای عالی فرهنگی وزارت نفت اقدام‌های خوبی انجام شده است و در آن همه ارکان فرهنگی صنعت نفت را یکپارچه کردیم.

یک سالگی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

در ادامه این نشست، فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ۱۹ آبان‌ماه امسال، یک سالگی تصویب قانون «حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت» است، گفت: این قانون راهبردی است و شاید امروز که یک سال از تصویب آن می‌گذرد آثارش چندان مشهود نباشد. این تعبیر شاید اغراق آمیز باشد، اما در آینده آن را به‌عنوان مهم‌ترین ثروت یک جامعه که سرمایه انسانی، تفکرات و انسانیت جامعه است، به رسمت خواهیم شناخت.

وی افزود: قانون یادشده ۷۳ ماده دارد که ۳۴ ماده آن به‌طور مستقیم به سلامت، ارتقای سلامت مادر و کودک، سامان‌دهی بارداری، ثبت سقط‌ها، همچنین سونوگرافی، آزمایش‌های بارداری و حمایت از درمان ناباروری و افزایش مراکز زایمان طبیعی مربوط می‌شود.

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس با بیان اینکه در این قانون طرحی برای حمایت از خانواده و جوانی به وزارتخانه‌ها تکلیف شده است، افزود: بنابر این قانون، وزارت راه و شهرسازی به‌منظور تأمین مسکن خانواده‌های پرجمعیت طرحی را در نظر گرفته است که طی آن تاکنون ۱۸۰۰ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و پس از آن خانوادهای سه فرزندی برای تأمین مسکن زیر پوشش قرار می گیرند، به‌طوری که اکنون آیین‌نامه آن تدوین شده است.

محمدبیگی از اجرای ۳۵ درصد از مواد قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد و گفت: نفت و گاز زمانی اهمیت می‌یابد که جمعیتی برای مصرف آن وجود داشته باشد.

در همن حال، زینب قیصری، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه به‌منظور بررسی ابهام‌های موجود در این قانون و حسن نحوه اجرای آن نشستی با فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، تصریح کرد: بانوان صنعت نفت دارای تحصیلات عالیه و جذب نخبگی هستند و وزارت نفت از نخستین دستگاه‌هایی به شمار می‌آید که گام‌هایی مؤثر در این زمینه برداشته است.

سومین نشست کارگروه جمعیت وزارت نفت روز چهارشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و مشاور امور بانوان چهار شرکت اصلی وزارت نفت برگزار شد.

کد خبر 464089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =