نگاه ویژه وزارت نفت در عمل به مسئولیت اجتماعی

مشاور مسئولیت‌های اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: مجموعه دولت سیزدهم و وزارت نفت، در کنار پروژه‌های توسعه‌ای، نگاه ویژه‌ای به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی و حل مشکلات مناطق محروم با اولویت مناطق نفتی و گازی دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، حسین ملک‌میرزایی در جریان سفر سه روزه به پایانه نفتی خارک اظهار کرد: خارک ویترین شکوه و اقتدار صنعت انقلاب اسلامی ایران است که امروز از سوی جوانان ایرانی و خلاق با مدیریتی بی‌بدیل در حال نقش‌آفرینی و حرکت به سوی قله‌های پیشرفت است.

وی به رویکرد دولت سیزدهم پرداخت و تصریح کرد: مجموعه دولت سیزدهم و وزارت نفت، در کنار پروژه‌های توسعه‌ای، نگاه ویژه‌ای به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی و حل مشکلات مناطق محروم با اولویت مناطق نفتی و گازی و همچنین ارتقای سطح کیفی و خدمات‌دهی به کارکنان دارد.

نقش حیاتی خارک در اقتصاد کشور

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم در جریان این بازدید با اشاره به اینکه جزیره خارک در حیات اقتصادی کشور نقش بسیار مهم و حیاتی دارد، گفت: این جزیره نقطه‌ای است که آخرین زنجیره تولید انرژی کشور به اقتصاد جهانی وصل می‌شود و ۹۳ درصد نفت خام کشور از اینجا به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود.

وی افزود: تأسیسات جزیره خارک از نظر استمرار جریان تولید نفت نه تنها برای ایران بسیار حیاتی است، بلکه از نظر بین‌المللی نیز حائز اهمیت است. در طول دوران جنگ تحمیلی با وجود همه فشارهای دشمن و تراکم بمباران‌ها روی جزیره خارک، کارکنان شرکت نفت در کنار مردم اجازه ندادند که صدور نفت حتی برای یک روز قطع شود.  

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه این شرکت به منظور پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دانش‌بنیان از طریق مهندسی معکوس اقدام به ساخت کارت‌های الکترونیکی سیستم اندازه‌گیری و کارت‌های الکترونیکی ژئوفلوهای کامپیوتری این سیستم‌ها کرد، گفت: این کارت‌ها به دلیل حساسیت بالا از فناوری پیشرفته‌ای برخوردارند و شرکت‌های سازنده به طور معمول بعضی از قطعات سیستم‌های اندازه‌گیری را تولید نمی‌کنند تا کشورهای مصرف‌کننده را ناچار به خریداری کامل دستگاه کنند، اما کارکنان و متخصصان شرکت موفق شدند در حساس‌ترین برهه، این کارت‌ها را طراحی و در داخل تولید کنند که کشور را از وابستگی نجات دهند.

گفتنی است، مشاور مسئولیت‌های اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با همراهی عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به صورت میدانی از تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی و زیرساخت‌های فرهنگی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و پروژه‌های عام‌المنفعه نفت در جزیره خارک بازدید کردند.

کد خبر 464107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =