۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر: 464119
افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی به شمال کشور

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی از ری به شمال کشور گفت: فناوری پیگرانی هوشمند خطوط لوله در کشور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، با انحصارشکنی از شرکت‌های خارجی در حال عملیاتی‌ شدن است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ارسلان رحیمی در حاشیه بازدید از تأسیسات نفتی منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: فناوری پیگرانی هوشمند که تاکنون دانش آن در انحصار بعضی از کشورها بوده است، با پیگیری‌های انجام شده در داخل کشور، در حال بومی‌سازی است.

وی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال بنا به منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: به‌منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی، زمینه لازم برای استفاده و به‌کارگیری فناوری پیگرانی هوشمند خطوط انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در صنعت نفت مهیا شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، این فناوری با استفاده از توان داخل پیشرفت قابل توجهی داشته است، بنابراین در آینده نزدیک می‌توان انتظار داشت که در صنعت نفت کشور عملیاتی شود.

افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی از ری به شمال  

رحیمی از وجود دو برنامه برای افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی از ری به شمال خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی به‌منظور برطرف شدن نیاز استان‌های شمالی کشور در برنامه آتی قرار دارد و به‌زودی اقدام‌های اجرایی آغاز می‌شود.

بر پایه این گزارش، پیگ هوشمند یکی از انواع پیگ‌ها است که به منظور کنترل شرایط فیزیکی خطوط لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این فناوری، به موازات انجام تعمیرات به موقع، می‌توان افزون بر افزایش طول عمر خطوط، از بروز نشتی‌ها و آلودگی‌های ناشی از مشکلات خوردگی همزمان با انتقال نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی ممانعت کرد.

کد خبر 464119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =