نظام جامع توسعه مدیریت صنعت نفت سنگ بنای عدالت در انتصاب مدیران/ شایسته‌سالاری تنها راه حفظ انگیزه نخبگان

سرپرست مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت تنها راه حفظ امید و انگیزه استعدادها و نخبگان یک سازمان را شایسته‌سالاری در نصب و ارتقای مدیران دانست و گفت: کم فروغی استعدادها مساوی با متوقف شدن حرکت به سمت اهداف و در جا زدن‌های سازمان است.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن حقیقی‌مقدم با بیان اینکه مهم‌ترین شئون مدیریت سرمایه انسانی توجه ویژه به استعدادهای مدیریتی آشکار و پنهان منابع انسانی درون سازمان است، اظهار کرد: استعدادهایی که بار اصلی تحقق اهداف سازمان و تضمین کیفیت بسیاری از فعالیت‌ها، منوط به انگیزه و تلاش آنهاست، به مرور و در اثر فرهنگ دیوانسالاری راه شکوفایی و آزادسازی ظرفیت فکری و عملیاتی آنها بسته و انگیزه و تلاش‌هایشان کم‌فروغ‌تر می‌شود. کم‌فروغی و عدم میدان‌داری استعدادها مساوی با متوقف شدن حرکت به سمت اهداف و درجا زدن‌های سازمان است.

وی تنها راه حفظ امید و انگیزه استعدادها و نخبگان یک سازمان را شایسته‌سالاری در نصب و ارتقای مدیران دانست وگفت: نصب مدیران دارای شایستگی، امید و باور به سیستم و سازمان را در دل‌های کارکنان تزریق می‌کند. شفاف‌ شدن شایستگی‌های لازم برای دریافت یک مسئولیت‌ سازوکار، ارتقا برای همه استعدادها، میل به تعالی و توسعه فردی و کسب شایستگی در میان کارکنان را دوچندان می‌کند.     

سرپرست مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به اینکه نظام جامع توسعه مدیریت که از سوی این مرکز ابلاغ شده است سنگ بنای عدالت در نصب مدیران و امیدآفرینی در چشم استعدادهای مدیریتی صنعت نفت است، افزود: این نظام جامع با ارائه سطح متوازنی از شایستگی‌های پایه و شایستگی‌های قابل توسعه مبتنی بر فرهنگ ایرانی - اسلامی و نظام ارزشی حکمرانی متعالی در حقیقت نظامی است روشنی‌بخش مسیر پیشرفت استعدادها و نظام امید آفرین صنعت نفت است.

حقیقی‌مقدم به ماده ۹-۳ از نظام جامع توسعه مدیریت اشاره کرد و در توضیح این ماده گفت:  بر اساس این ماده تولید «ادبیات و گفتمان عمومی تعالی و توسعه مدیریت باید به‌گونه‌ای ملموس احساس امکان رشد و تعالی استعدادها در یک سازوکار عادلانه از طریق برنامه‌های توسعه مدیران را به همه کارکنان صنعت نفت منتقل کند و همه کارکنانی که ظرفیت خود در ارائه خدمت به صنعت نفت  را بیش از وضع کنونی‌شان می‌دانند، راه بروز استعدادها و قابلیت‌های خود را در برنامه‌های توسعه مدیران متصور شوند و در برابر بن‌بست‌های شغلی که سبب ضایع شدن استعدادها می‌شوند راه برون‌رفت داشته باشند. همچنین نحوه ورود به فرآیندهای ارزیابی و توسعه مرکز به نحوی بازطراحی شود که افزون بر مدیران صنعت نفت، همه شاغلان واجد شرایط، امکان حضور و شرکت در فرآیندهای مرکز از طریق فراخوان‌ها را داشته باشند.»

کد خبر 464131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =