تجهیز بزرگ‌ترین مرکز درمانی غرب صنعت نفت به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پزشکی

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور با اشاره به تجهیز این مرکز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سونوگرافی، دستگاه آزمایشگاهی، رادیولوژی، تست ورزشی و اکو با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان گفت: این مرکز سالانه به حدود ۱۴ هزار نفر خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

به گزارش شانا، جهانبخش کیانی با بیان اینکه سازمان بهداشت و درمان غرب صنعت نفت کشور در چهار استان کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان فعالیت دارد، گفت: در مجموع بیش از ۱۴ هزار نفر از کارکنان صنعت نفت و خانواده آنها تحت پوشش این مرکز قرار دارند که از این تعداد بیش از ۷ هزار نفرشان در استان کرمانشاه هستند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران (منطقه غرب) و شرکت پالایش نفت کرمانشاه در استان کرمانشاه افزود: پلی‌کلینک تخصصی سازمان بهداشت و درمان منطقه غرب کشور که سال‌ها از احداث آن می‌گذرد به‌شدت به تغییرات، بازسازی و توسعه و خرید تجهیزات پزشکی نیاز داشت، از این رو کارکنان خدوم صنعت نفت در این منطقه با چالش‌ها و مشکلات درمانی زیادی مواجه بودند و سطح رضایت‌مندی آنها پایین بود.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور با اشاره به الگوبرداری‌های انجام‌شده از ساختار فیزیکی، درآمدزایی، روش‌های افزایش رضایت‌مندی و نحوه تعامل با شرکت‌های تابعه مرکز درمانی صنعت نفت در استان مرکزی ادامه داد: برای توسعه خدمات درمانی در غرب کشور در حوزه صنعت نفت به تجهیزات پیشرفته پزشکی نیاز داشتیم که خوشبختانه با حمایت سازمان بهداشت درمان صنعت نفت ایران این مهم به‌خوبی انجام شد.

کیانی گفت: از مجموع بیش از ۱۴ هزار نفر از کارکنان صنعت نفت و خانواده آنها در چهار استان غربی ۷ هزار و ۳۴۷ نفر از کارکنان رسمی شاغل و بازنشسته شرکت نفت و گاز کرمانشاه با خانواده‌هایشان هستند و نزدیک ۹ هزار نفر دیگر در استان‌های همدان، کردستان و ایلام زندگی می‌کنند.

 وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل وضعیت‌ نیروها، به‌احتمال زیاد حدود ۳، ۴ هزار نفر از کارکنان پیمانی و قراردادی، همچنین ایثارگران شرکت تابع با خانواده‌هایشان به جمعیت زیرپوشش این مرکز در غرب کشور افزوده شوند.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور با بیان اینکه این مرکز دارای پزشک متخصص داخلی، زنان، اطفال، دندان‌پزشکی و کارشناسان مامایی، مشاوره و رژیم غذایی است، گفت: سالانه به‌طور میانگین بیش از ۶۵ هزار مورد خدمات پزشکی، ۴۳ هزار مورد خدمات پزشک عمومی و نزدیک به ۹ هزار مورد خدمات تخصصی، بیش از ۱۰ هزار مورد خدمات دندان‌پزشکی و دیگر موارد پزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

کیانی افزود: فعالیت پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور بر اساس نظام پزشک خانواده است، سیستمی که بیشتر بر پیشگیری از بیماری با پایش سلامت اولیه، ثانویه و ثالث تأکید دارد، یعنی هرساله طی فراخوان‌ها و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای که صورت می‌گیرد، آمار وضعیت درمانی افراد تحت پوشش از نظر داشتن دیابت، فشارخون، چربی خون، اضافه وزن و دیگر علائم پایش می‌شود و سپس در طول فصل و سال برای معاینه پزشکی آنها برنامه‌ریزی دقیق می‌شود و مرتب کنترل می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای نمونه جمعیت بیماران دیابتی زیرپوشش این مرکز که حدود ۴۵۹ نفر هستند به‌صورت برخط با خدمات پزشکی این مرکز در ارتباط هستند، یا بیماران قلبی عروقی حتماً باید سالی یک‌بار به متخصص قلب و هر سه ماه یک‌بار متخصص چشم مراجعه کنند و تست اکو  یا تست ورزشی بدهند.

تجهیز بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور اظهار کرد: این مرکز درمانی در طول یک سال گذشته به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سونوگرافی، دستگاه آزمایشگاهی، رادیولوژی، تست ورزشی و اکو با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد قیمت آنها است، مجهز شده که دستگاه سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه آن راه‌اندازی شده و دیگر دستگاه‌ها به‌زودی نصب می‌شوند و قادر به ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان خواهند بود.

کیانی با بیان اینکه بیش از ۱۰ پزشک و متخصص و ۱۵ پرستار در این مرکز به جمعیت زیر پوشش خدمات پزشکی ارائه می‌دهند، گفت: کلینیک ۱۲ فروردین این مرکز در شهر کرمانشاه، مرکز درمانگاه طب صنعتی در پالایشگاه نفت شهر کرمانشاه، داروخانه‌های طرف قرارداد، همچنین مطب‌های پزشکی طرف قرارداد در استان‌های کردستان، همدان و ایلام و تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به بیمه‌شدگان این مرکز خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه سعی کردیم سطح رضایت‌مندی خدمات پزشکی به بیمه‌شدگان را افزایش دهیم، اظهار کرد: در اوج همه‌گیری ویروس کرونا (دلتا)، ظرف یک هفته تمامی کارکنان قراردادی، رسمی، پیمانی و کارگری و حتی بیماران خاص تحت پوشش در مقابل این بیماری را واکسیناسیون کردیم که رضایتمندی بسیاری به همراه داشت.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور همچنین از استانداردسازی و بهسازی ساختمان پلی کلینیک ۱۲ فروردین از در ورودی این مرکز تا راه‌اندازی باشگاه ورزشی، احداث اتاق قلب، دندان‌پزشکی، اتاق سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، استراحتگاه، نمازخانه و اتاق بسیج ظرف یک سال خبر داد.

کلنگ‌زنی کلینیک بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور

کیانی همچنین اعلام کرد: در یک سال گذشته با ارائه خدمات پزشکی درخور و شایسته، این مرکز موفق به دریافت مجوز معاینات پزشکی استخدامی غرب کشور شد و دیگر لازم نیست کارکنان بدو استخدام استان‌های غرب کشور برای انجام معاینات پزشکی که هفته‌ها و روزها طول می‌کشد، به تهران بروند، متحمل هزینه‌های هنگفت اقامت در هتل، تردد و اتلاف وقت زیاد شوند و شرکت‌ها نیز از نیرو خالی و نیمه تعطیل شوند و این کار بزرگی بود که انجام شد.

وی همچنین یکی از برنامه‌های آینده بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور را راه‌اندازی درمانگاه در استان ایلام اعلام کرد و گفت: تجهیزات و مکان این مرکز فراهم‌شده و فقط منتظر دریافت مجوز دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور در پایان از تهیه یک زمین ۸ هزار متری برای احداث یک دی‌کلینیک مجهز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: برنامه داریم در آینده نزدیک با کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، شهرداری و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط، یک دی‌کلینیک بزرگ و مجهز برای کارکنان نفت و گاز غرب کشور احداث کنیم که می‌تواند خدمات پزشکی این مرکز را بسیار گسترده‌تر کند.

کد خبر 464151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =