اقدام‌های پالایشگاه پنجم پارس جنوبی برای حفظ محیط زیست

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون با هدف کمک به استمرار هوای پاک، ایمنی در تولید پایدار گاز و کاهش گازهای ارسالی به مشعل، اقدام‌های نوآور و شاخصی در این پالایشگاه پیاده‌سازی شده و در حال انجام است. 

به گزارش شانا، کامبیز صفتی با تأکید بر اینکه همه متخصصان و کارکنان باید برای تقویت اهداف و محورهای اچ‌اس‌ئی در پالایشگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی تلاش مستمر داشته باشند، گفت: تعمیر و نوسازی پکیج دانه‌بندی گوگرد و حصول کیفی‌سازی محصول همچنین بهبود شرایط کاهش یا رفع رسوب‌گذاری برج‌های جذب واحد شیرین‌سازی با تعویض آمین با موفقیت تکمیل شده است.

وی افزود: عملیات رفع مشکلات پمپ‌های انتقال و رفلاکس واحد شیرین‌سازی با تأمین و به‌کارگیری ۱۰۰ درصدی تجهیزات و قطعات ایرانی در انجام این پروژه یکی دیگر از اقدام‌های شاخص در حوزه محیط زیست پالایشگاه پنجم است.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: عملیات خرید و استقرار دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوا بر اساس فیلتراسیون فتوکاتالیست و پرتو فرابنفش در واحد اتاق کنترل و آزمایشگاه در سال ۱۴۰۱، گام بزرگ دیگری بوده است.

صفتی ادامه داد: ساختمان کنترل تردد نفرات به ناحیه صنعتی در مساحتی به ابعاد ۲۷۹ مترمربع و با احتساب پیاده‌رو اطراف، به مساحت ۳۶۵ مترمربع هم در مرحله‌ ساخت است و امید داریم در بازه زمانی ۱۴ ماهه به بهره‌برداری برسد که در این پروژه ۱۰ اتاق شامل ۸ اتاق و یک اتاق ۳۳ متری با تجهیزات کامل برای کلاس‌های ایمنی کارکنان و ... در نظر گرفته شده است.

وی گفت: محل انجام این پروژه در ضلع غرب ساختمان آتش‌نشانی و در حاشیه خیابان ورودی به سایت صنعتی پالایشگاه پنجم (فازهای ۹ و ۱۰) است و انتظار داریم با تلاش، کار گروهی و با انجام اقدام‌های نو و عملیات نوسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی بتوانیم تولید پایدار و ایمن برای شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشیم.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: کارکنان این پالایشگاه‌ همچنین برای حفظ و بهسازی محیط زیست پیرامونی پالایشگاه‌ها در برنامه‌ای مشترک و فرهنگی، ساحل نایبند در محدوده جغرافیایی شهرستان عسلویه را پاکسازی کردند.

صفتی بیان کرد: کارکنان این پالایشگاه همواره در کنار تولید مستمر و پایدار گاز، نگاه بسیار ویژه‌ای به محیط زیست پیرامونی خود دارند و تاکنون برنامه‌های متعددی در این حوزه انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه به تمرکز صنایع متعدد در منطقه پارس جنوبی، اقدام‌های محیط زیستی که همسو با انجام مسئولیت‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ پاسداشت محیط زیست بکر منطقه نایبند و حفظ زیبایی و آراستگی این سواحل زیبا انجام شده، سبب دلگرمی مردم منطقه و تشویق افراد گردشگر به حفظ وضع سواحل می‌شود.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون برنامه‌های گسترده‌ای در این زمینه در دستور کار قرار داده‌ایم و با نشست‌های متعدد با اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های همجوار مجتمع گاز پارس جنوبی و حضور در مدارس، موضوع آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با مسائل و موارد محیط زیستی را گسترش خواهیم داد.

صفتی یادآور شد: انجام معاینات طب صنعتی نفرات شاغل پیمانکار، طرح تحویل پسماندهای الکترونیکی به شرکت بازیافتی در منطقه پارس جنوبی، مدیریت پسماندهای خطرناک لجن هیدروکربنی و امحای آنها، استقرار و راه‌اندازی سیستم جدید کنترل ورود و خروج به سایت عملیاتی پالایشگاه و تهیه سندهای ارزیابی خطر برای همه کارهای دارای ظرفیت ریسک بالا از اقدام‌های مهم انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ است.

کد خبر 464154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =