گام‌های استوار صنعت گاز برای ورود به عرصه تحول دیجیتال نسل چهارم

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز از رویکرد این مجموعه برای ورود به عرصه تحول دیجیتال نسل چهارم و بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسهیل‌گری در ارائه خدمت به مردم خبر داد. 

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی در نشست تخصصی «فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران» درباره اهداف این نشست، گفت: هدف هم‌افزایی و تبادل نظر درباره مباحث علمی و فنی در حوزه نیاز صنعت گاز در موضوع فناوری اطلاعات و ارائه دیدگاه‌های آن است.

وی با بیان اینکه در بحث فناوری اطلاعات، روزآمد بودن مباحث ارائه شده، حائز اهمیت است، افزود: نظر به اینکه همکاران ما در صنعت گاز افزون بر ارائه خدمات به سازمان و مجموعه‌های فنی خود، ارائه خدمت به مردم را نیز در دستور کار دارند، تلاش شده تا مطالب مدنظر در حوزه نیاز صنعت گاز و چالش‌های مورد نظر همکاران ارائه تا از این طریق، گامی مهم برای شعار این نشست (فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ پیشران صنعت گاز و در خدمت مردم) برداشته شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: از آنجا که برنامه دولت، ارائه خدمات شرکت‌های دولتی به مردم در قالب پنجره هوشمند دولت است، بحث خدمات الکترونیک و ارائه خدمات شرکت ملی گاز ایران در قالب پنجره هوشمند در این نشست به شکل جدی مدنظر قرار گرفت. به این ترتیب تلاش داریم تا هم‌افزایی بین شرکت‌های استانی برای ارائه خدمت هوشمند صنعت گاز به مردم، یکی از خروجی‌های این نشست تخصصی باشد.

سراجی با تأکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت گاز، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این نشست، آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت گاز است، همچنین در زمینه هوشمندسازی خدمات نیز ایده‌های کارگشایی از طرف این شرکت‌ها مطرح شده که امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.

وی درباره اقدام شرکت ملی گاز ایران در عرصه تحول دیجیتال نسل چهارم برای خدمت‌رسانی به مردم هم گفت: یکی از این اقدام‌ها عبور از وضع سنتی و حضور در وضع فرآیندی است که نشان می‌دهد باید در عرصه نرم‌افزاری و تحلیل داده، از وضع جزیره‌ای خارج شویم تا در روند تبدیل به شبکه‌ای از اطلاعات، قدرت و سرعت تصمیم‌گیری مدیران افزایش یابد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران توجه به مقوله امنیت و پدافند غیرعامل را در عرصه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: در این نشست، مباحث مطلوب و روزآمد با توجه به مسائل پیش‌بینی شده در این عرصه و به‌طور مشخص صنعت گاز مطرح شد و مدیران ارشد کشوری درباره پدافند غیرعامل و انرژی نکات مهمی را برای ارتقا دانش همکاران ارائه کردند.

براساس این گزارش، نخستین نشست تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران با شعار «فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ پیشران صنعت گاز و در خدمت مردم» به همت معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت و طی دو روز در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

در این نشست تخصصی، مدیران و کارشناسان ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران و مجموعه‌های تابع، استادان دانشگاه در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات و مقام‌های ارشد سازمان پدافند غیرعامل در حوزه انرژی به ارائه نکات آموزشی و تخصصی پرداختند.

کد خبر 464732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =