رئیسی: مانع تولید کالای بی‌کیفیت در هر بخش یا سازمانی شوید

رئیس‌جمهوری گفت: سازمان ملی استاندارد موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد در کشور جلوگیری کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، پنجم آذرماه) در نشست شورای‌عالی استاندارد، کیفیت کالا را یکی از مسائل مهم و محوری در تولید کالا دانست و اظهار کرد: هدف مهم کالای استاندارد تولید کردن است و افزون بر مدیران مراکز تولیدی، سازمان استاندارد به‌عنوان یک مرجع حاکمیتی و دستگاه نظارتی موظف است بر کیفیت کالا نظارت کند.

وی دغدغه مردم برای استفاده از کالای استاندارد را نشانه اعتماد و اطمینان مردم به این سازمان دانست و افزود: سازمان ملی استاندارد در واقع وکیل مردم برای نظارت بر ادای حقوق اجتماعی از جمله حق کیفیت، حق رضایت از خدمات، حق ایمنی، حق سلامت، حق محیط زیست سالم و حق کیفیت زندگی است و در این باره از جانب دولت نیز مأموریت دارد.

رئیس‌جمهوری صیانت از اعتماد مردم به سازمان استاندارد را مورد تأکید قرار داد و گفت: این سازمان موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد در کشور جلوگیری کند و در انجام این مأموریت مهم اصل بر کیفیت کالا باشد، نه تولیدکننده دولتی یا غیردولتی آن.

رئیسی تصریح کرد: اگر همه نهادهایی که کارشان نظارت بر تولید در صنعت، کشاورزی و بخش‌های دیگر است از همه ضمانت‌های قانونی برای جلوگیری از تولید کالای بی‌کیفیت استفاده کنند مردم نیز به استفاده از کالای ایرانی تولید داخل بیشتر ترغیب خواهند شد.

در این نشست، ۱۲ مصوبه از جمله پیشنهاد اجرای اجباری استاندارد ملی ایران در بخش‌های مختلف، روش اجرایی بازنگری آیین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی مرتبط با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دریافت کارمزد بابت ارائه خدمات الکترونیکی استانداردسازی و اعطای نشان‌های استاندارد در هر فعالیت به نهادهای همکار سازمان و استناد وزارت نفت به استانداردهای ملی برای بومی‌سازی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه و بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد.

کد خبر 465062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =