امید به مهار کرونا در چین قیمت نفت را افزایش داد

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی امیدواری به مهار کرونا و کاهش ابتلا به این ویروس در چین با افزایش همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو/ سنگاپور، پس از اعتراض‌های کم‌سابقه هفته گذشته در شهرهای بزرگ چین علیه محدودیت‌های سختگیرانه کرونا، امیدواری به مهار کرونا و کاهش موارد ابتلا به این ویروس در بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، قیمت نفت امروز (سه‌شنبه، هشتم آذرماه) جهش کرد.

قیمت نفت خام برنت در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه امروز با یک دلار و ۴۰ سنت یا ۱.۷ درصد افزایش ۸۴ دلار و ۵۷ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی با یک دلار و ۱۷ سنت یا ۱.۵ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۳۹ سنت به ازای هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی در ساعات اولیه معاملات امروز بیش از ۲ دلار افزایش یافتند.

چین روز سه‌شنبه در پی افزایش موارد ابتلا و در عین حال اعتراض‌ها در شانگهای و پکن به‌دلیل محدودیت‌های سختگیرانه، درباره اقدام‌های پیشگیرانه و مهار کرونا نشست خبری ترتیب داد.

قیمت‌های سهام در بازارهای آسیا به‌دنبال افزایش شایعات اثبات‌نشده مبنی بر اینکه ناآرامی‌ها ممکن است سبب کاهش محدودیت‌های سختگیرانه کرونا شود، افزایش یافت. 

شایعات مشابه سبب شده است بازارها در هفته‌های اخیر پرنوسان باشد.

قیمت نفت به‌دلیل انتظارها درباره تعدیل احتمالی عرضه نفت تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک‌پلاس در نشست ماده دسامبر در وین، تا حدودی روندی افزاینده دارد.

تحلیلگران هایتونگ فیوچرز در یادداشتی می‌گویند: اگرچه موضوع تعدیل کاهش عرضه اوپک‌پلاس یک حدس و گمان است نه بیانیه رسمی اوپک، اما همچنان نشان‌دهنده احساسات کوتاه‌مدت بازار است و احتمال می‌رود نقطه عطف قیمت نفت باشد.

کد خبر 465240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =