راهبرد صندوق‌ها «متناسب‌سازی» میان شاغل و بازنشستگان است

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به سیاست‌های کلی صندوق‌ها در حوزه خدمات گفت: «متناسب‌سازی» خدمات اعم از تعدیل پرداختی‌ها تا درمان برای شاغل و بازنشسته راهبرد صندوق است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات روز دوشنبه (۱۴ آذرماه) در پنجمین نشست شورای‌عالی خدمات صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: بازخوردهای دریافتی مؤید آن است که نشست‌های هم‌اندیشی درباره خدمات، اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز سازمان، پیش‌گامی برای پیش‌بینی مطالبات است، افزود: نیازسنجی سبب خواهد شد پیش از بروز موضوع یا مسئله، درخواست ذی‌نفعان شناسایی و برطرف شود، تحقق این برنامه چشم‌انداز صندوق‌ها در بخش خدمات است.    

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: پیش‌بینی نیازها و اقدام به‌موقع برای تحقق مطالبات و دیدگاه‌ها، مبتنی بر نیازسنجی، سبب ارائه خدمات باکیفیت و پس از آن افزایش سطح رضایت‌مندی خواهد شد.

بیات تصریح کرد: نیازسنجی برای پیش‌بینی در حوزه خدمات یک‌ جهت‌گیری کلی است. یکی از بهترین روش‌های ممکن برای ارائه خدمات در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، توسعهٔ مراکز طرف قرارداد است، زیرا در صورت استفاده بازنشستگان ارجمند از این نوع خدمت، مبلغی از سوی فرد بازنشسته به مرکز درمانی پرداخت نمی‌شود. از این رو، صندوق‌ها هزینه مذکور را به مرکز طرف قرارداد پرداخت می‌کند.

وی افزود: در این نشست، سیاست‌های کلی بررسی و پرداخته می‌شود، از این‌ رو مطالعه مجموعه‌های مشابه و اقدام‌های نو برای بهبود مستمر فرآیندهای خدمات‌رسانی نیز توسط بخش‌های مختلف خدمت‌رسان ضروری است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر تقویت منابع برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بازنشستگان گفت: توسعه ورزش و گردشگری برای بازنشستگان به‌خصوص فرزندان دارای معلولیت نیز از راهبردهای کلی است.

بیات متناسب‌سازی را نیز یکی از راهبردهای بخش خدمات خواند و افزود: تعدیل‌هایی که برای شاغلان صنعت نفت محقق می‌شود به‌ تناسب برای بازنشستگان و بازماندگان متناسب‌سازی خواهد شد،‌زیرا فاصله بین این دو گروه از قشر کارکنان ارجمند صنعت نفت باید متناسب باشد.

وی متناسب‌سازی خدمات در درمان و گردشگری و ورزش را نیز همچون تعدیل‌ها دارای اهمیت دانست و گفت: در حدود مقررات کارفرمایی این خدمات نیز باید متناسب بین شاغل و بازنشسته ارائه شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به‌عنوان نمونه به صدمه‌های ناشی از کار در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: بازنشسته‌ای که در دوران اشتغال به‌دلیل تماس با مواد شیمیایی در آن زمان، اکنون دچار مشکلات جدی جسمی شده است باید از خدمات درمانی حداکثری برخوردار باشد، البته ارائه خدمات حداکثری درمان و سلامت برای همه بازنشستگان ارجمند بسیار بااهمیت است و صندوق در این مسیر گام برمی‌دارد.     

بیات درباره برخی درخواست‌های حوزه ایثارگری نیز تأکید کرد: این عزیزان که در مناطق عملیاتی یا عرصه‌های دفاع مقدس خدمت کرده‌اند نیز باید از خدمات قانونی مصوب برخوردار باشند بنابراین موارد اعلامی به‌طور حتم پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به فهرست مندرج صورت‌جلسه بیست‌ویکمین نشست کانون‌ها در مشهد مقدس گفت: برخی موارد در نشست‌های هیئت اجرایی با صندوق‌ها و در نشست مشهد مقدس تشریح شد. از سوی دیگر، موارد کارفرمایی صورت‌جلسه نشست مشهد مقدس در کارگروهی متشکل از نمایندگان مجاز کانون‌ها و صندوق‌ها با کارفرما بررسی و نتایج صورت‌جلسه در اختیار کانون‌ها قرار خواهد گرفت. وضعیت موارد غیر کارفرمایی نیز از سوی صندوق‌ها به‌طور مستقیم به دبیر کانون‌ها اعلام می‌شود.

 بر اساس این گزارش، در این نشست همچنین آخرین وضعیت کارت‌های رفاهی هود کارت و صبا اتکا بررسی و اعلام شد این دو برنامه رفاهی در حال طی فرایند است که پس از پایان یافتن آن، زمان فراخوان مذکور اعلام خواهد شد، همچنین تصمیم‌هایی در خصوص ماده ۱۱۲ معطوف به فوق‌العاده عملیاتی دفاع مقدس در زمینه نحوه جمع‌آوری سوابق گرفته شد که پس تهیه برنامه، این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

مسئولان حوزه درمان در این نشست نیز از افزوده‌ شدن ۵۵ مرکز درمانی جدید به مراکز طرف قرارداد با صندوق‌ها خبر دادند و آخرین اقدام‌های پیگیری برای پذیرش فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال (کد بی) را نیز تشریح و اعلام کردند با توجه‌ به ماهیت کارفرمایی، موضوع در حال پیگیری است.

اضافه شدن خدمات مراقبت‌های ویژه در خانه نیز از خدمات جدید این حوزه بود که تصریح شد خدمات یادشده در موارد خاص ارائه می‌شود. مسئولان حوزه رفاه و بازنشستگی نیز اعلام کردند آیین‌نامه‌های تعاملات مالی با کانون‌ها و ورزش و گردشگری نیز در حال تدوین است. در ادامه این نشست، موارد غیر کارفرمایی صورت‌جلسه کانون‌ها در مشهد مقدس بررسی شد که متعاقباً منتشر می‌شود.

کد خبر 465568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =