عملیات نصب و برپایی دکل حفاری ۸۵ فتح در دمای زیر صفر ارتفاعات سبلان

مدیر عملیات خشکی ۳ شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفارمردان این شرکت عملیات نصب و برپایی دستگاه حفاری ۸۵ فتح را در شرایط برف و کولاک و دمای زیر صفر در ارتفاعات سبلان در شهرستان مشکین‌شهر در استان اردبیل آغاز کردند.  

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید اکبری دوشنبه (۱۴ آذرماه) در این باره توضیح داد: کارکنان سختکوش این شرکت که پیش‌ از این تجربه کار در شرایط سخت اقلیمی و سرمای شدید این منطقه را داشته‌اند، تلاش دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن تجهیزات و متعلقات دستگاه حفاری ۸۵ را نصب و با برپایی دکل، عملیات حفاری چاه ژئوترمال را آغاز کنند.

وی گفت: شرکت ملی حفاری ایران در همکاری با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) سه حلقه چاه زمین گرمایی (ژئوترمال) در این موقعیت تعمیر و تکمیل می‌کند.

مدیر عملیات خشکی ۳ شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: حفاری این چاه‌ها در اجرای قرارداد شرکت شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم با شرکت نیروگاه‌های مادر تخصصی برق حرارتی انجام می‌شود.

شرکت ملی حفاری ایران پیش از این در سال ۱۳۸۰ نسبت به تعمیر یک حلقه چاه اکتشافی و دو حلقه چاه تزریقی در این منطقه اقدام کرده بود که با توجه به نتایج مثبت حاصله، متعاقب آن با انعقاد توافق‌نامه چهار ساله میان این شرکت و سازمان انرژی‌های نو از اوایل سال ۱۳۸۷ عملیات حفر و تکمیل ۱۸ حلقه چاه شامل ۱۰ حلقه توسعه‌ای، چهار حلقه توصیفی و چهار حلقه تزریقی در این موقعیت کوهستانی و سردسیر انجام شد.

کد خبر 465584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =