۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر: 465673
قیمت نفت برنت زیر ۸۰ دلار تثبیت شد

قیمت‌های جهانی نفت خام با وجود تردیدها درباره طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه در پی امیدها به احیای تقاضای سوخت در چین به‌دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی در همان سطوح زیر ۸۰ دلار تثبیت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، در حالی که تردیدها درباره چگونگی اجرای سقف قیمتی برای نفت روسیه امید به بهبود تقاضای سوخت در چین را خنثی کرد، قیمت نفت پس از تجربه سقوطی شدید در معاملات روز سه‌شنبه (۱۵ آذرماه)، طی معاملات بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در سطوح زیر ۸۰ دلار برای هر بشکه تثبیت شد.

نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از اینکه برای دومین بار در سال ۲۰۲۲ در داد و ستدهای روز سه‌شنبه به زیر ۸۰ دلار رسید، در ساعت ۷ و ۱۷ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳ سنت یا ۰.۰۴ درصد افزایش، ۷۹ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی با ۹ سنت یا ۰.۱۲ درصد افت به ۷۴ دلار و ۱۶ سنت برای هر بشکه رسید.

برنت در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش روزانه را از اواخر سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی که در محدوده ۶۲ دلار داد وستد می‌شد، ثبت کرد.

انتظارها برای افزایش تقاضای سوخت در چین همچنان محرکی مثبت در بازارهای جهانی است زیرا این کشور برای دومین روز پیاپی تعداد کمتری از موارد ابتلا به کرونا را ثبت کرد و تغییراتی گسترده را در سیاست سختگیرانه مقابله با شیوع این ویروس اعلام کرد.

لئون لی، تحلیلگر بازار در مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز (CMC Markets) طی یادداشتی گفت: چین به‌سرعت محدودیت‌های کرونا را کاهش داده است و این شرایط احتمال افزایش تقاضا را رقم می‌زند.

بانک استرالیایی ANZ در یادداشتی اعلام کرد که لغو محدودیت‌های کرونایی می‌تواند تقاضای جهانی نفت را یک درصد افزایش دهد.

کلودیو گالیمبرتی، معاون ارشد شرکت ریستاد انرژی هم در این باره گفت: هنوز ابهام‌های زیادی در بازارها وجود دارد.

کد خبر 465673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =