۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 465675
وضع پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی دشتکوه بررسی شد

پیشرفت فیزیکی و مشکلات پروژه اکتشافی لرزه‌نگاری دوبعدی دشتکوه در بازدیدی از سوی کارشناسان معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، کارشناسان بخش زمین‌شناسی و اکتشاف معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری به‌منظور اطلاع از پیشرفت و بررسی مشکلات پروژه اکتشافی لرزه‌نگاری دوبعدی دشتکوه، آبان‌ماه ١۴٠١ از محدوده انجام عملیات لرزه‌نگاری در شهرستان‌های استان بوشهر و فارس بازدید کردند.

در این برنامه که از سوی اداره برنامه‌ریزی و بررسی طرح‌های مدیریت اکتشاف هماهنگ شده بود، گروه کارشناسی به بخش‌هایی از ارتفاعات منطقه دشتکوه (شور، شاپور، ماهور واقع در حد فاصل استان‌های فارس و بوشهر) اعزام شد و از خطوط لرزه‌نگاری روی ساختمان‌های زمین‌شناسی شکستان و سربالش بازدید کرد.

گروه اعزامی طی نشستی که در محل کمپ لرزه‌نگاری (در شهر آب‌پخش از توابع شهرستان دشتستان) برگزار شد، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات پروژه قرار گرفت.

بنابر این گزارش، تغییرات قیمتی اقلام مصرفی پروژه از جمله مواد ناریه (از آغاز تاکنون) و هماهنگی با سازمان‌های مرتبط پروژه نظیر محیط‌ زیست و منابع طبیعی و... در شهرستان/ استان‌های مختلف از جمله مشکلات مورد بحث در این نشست بود.

پروژه دشتکوه از جمله پروژه‌های مصوب برنامه پنج‌ساله ششم شرکت ملی نفت ایران است. این پروژه در قالب هفت بخش در نواحی لرستان (لرستان - ایلام)، پایدار (خوزستان - ایلام)، شور، شاپور، ماهور (فارس - بوشهر)، هله (بوشهر)، تنگو (خوزستان)، ماماتین (خوزستان)، سرچاهان (بندرعباس) برنامه‌ریزی شده که برداشت داده‌ها در ناحیه پایدار پایان یافته است و در دیگر نواحی، مراحل مختلف عملیاتی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 465675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =