حمایت همه‌جانبه از فعالان عرصه هوش مصنوعی در صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب با تأکید بر اینکه این شرکت آماده حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی در صنعت نفت است، گفت: برای رسیدن به اهداف موجود در برنامه‌های چشم‌انداز توسعه نیازمند به سرمایه‌گذاری در کنار استفاده از فناوری‌های روزآمد دنیا همچون هوش مصنوعی هستیم و سرمایه و فناوری دو جزء جدایی‌ناپذیر این صنعت به‌شمار می‌آیند.

به گزارش خبرنگار شانا، دانشی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۳ آذرماه) در نشست تخصصی با عنوان «پیوند فیزیک و هوش‌مصنوعی برای توسعه خردمندانه میدان» در  روز دوم نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران با بیان اینکه صنعت نفت دنیا امروزه به‌شدت به سمت استفاده از هوش مصنوعی رفته و ایران در این زمینه راه زیادی برای طی کردن دارد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از هوش مصنوعی یکی از چالش‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به خرید حمایتی نرم‌افزار شبیه‌ساز ایرانی رتینا از سوی شرکت ملی مناظق نفت‌خیز جنوب گفت: خوشبختانه این نرم افزار در این شرکت با موفقیت استفاده شده و هم تراز نمونه‌های خارجی خود بوده است.

دانشی با تأکید بر این که شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آماده حمایت همه جانبه از شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی در صنعت نفت است، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف موجود در برنامه‌های چشم انداز توسعه در صنعت نفت نیاز به سرمایه‌گذاری در کنار استفاده از فناوری‌های روزآمد جهان همچون هوش مصنوعی هستیم و سرمایه و فناوری دو جزء جدایی‌ناپذیر این صنعت به شمار می‌آیند.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران دیروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و فردا (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =