لزوم ورود دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ/ دست نیاز هلدینگ خلیج فارس به سمت محققان

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر لزوم نفوذ دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ و شکل‌گیری فرهنگ‌ نوآوری در هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد و گفت: دست نیاز به سمت محققان این حوزه دراز می‌کنم تا کمک کنند در ابعاد ملی رشد کنیم و با به‌وجود آوردن شرایط جدید در اقتصاد، سبب توسعه کشور شویم.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعلی علی‌عسکری امروز (یکشنبه، ۲۷ آذرماه) در آیین همایش و نمایشگاه پتروفن در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) به نفوذ و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مقوله اقتصاد اشاره و اظهار کرد: کشور ما به دلیل ظلم‌های تاریخی دچار عقب‌ماندگی شدید در اقتصاد و صنعت بوده است، اکنون ما دوران طلایی برای پیشرفت را طی می‌کنیم و افزایش سهم دانش‌بنیان‌ها می‌تواند به ارتقای اقتصاد مقاومتی کشور منجر شود.

وی با بیان اینکه افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد و تولید ناخالص ملی یک هدف بزرگ است، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد تحولات عظیمی رخ می‌دهد اما اگر این شرکت‌های بزرگ میدان عمل نبینند، دچار آسیب می‌شویم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از نفوذ دانش‌بنیان‌ها به‌عنوان یکی از مباحث اصلی این همایش نام برد و با بیان اینکه نفوذ دانش‌بنیان‌ها در شرکت‌های بزرگ کشور همانند هلدینگ خلیج‌فارس بسیار مهم است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید برای حضور در صنایع بزرگ بکوشند و در شرکت‌های بزرگ پروژه اجرا کنند.

نجات صنعت با بهره‌گیری از دانش‌بنیان‌ها و فناوری

علی‌عسکری با تأکید بر اینکه باید یک صنعت را با بهره‌گیری از دانش‌بنیان‌ها و فناوری از عقب‌ماندگی و منسوخ شدن نجات دهیم، تصریح کرد: در غیر این صورت این صنعت از صحنه روزگار و سودآروی حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مزیت ملی ما است که اگر دانش‌بنیان‌ها به آن ورود کنند تحول عظیمی اتفاق می‌افتد، افزود: برای رسیدن به این اهداف شماری اقدام‌ها انجام شده است. برای نمونه مراکز نوآوری در مجتمع‌های پتروشیمی راه‌اندازی شده که برای آینده این صنعت بسیار پرخیر و برکت است، همچنین برای ارزیابی شرکت‌هایی که چه مقدار به سمت دانش‌بنیان‌شدن می‌روند هم اقدام‌های انجام شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر ضرورت شکل‌گیری فرهنگ نوآوری در هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد و گفت: ما در گذشته به‌طور ویژه به سمت زنجیره پایین‌دست حرکت نکردیم و در این زمینه دچار عقب‌ماندگی هستیم. شرکت‌های بزرگی در دنیا هم هستند که در دنیا نفت و گاز ندارند اما ۱۰۰ میلیارد دلار فروش دارند.

علی‌عسکری با بیان اینکه یکی از راهبردهای‌ هلدینگ خلیج فارس حرکت به سمت تولید محصولات پایین‌دست ارزش‌آفرین است، بیان کرد: در این زمینه بحث‌های زیادی مطرح و چهار پارک در پارسیان، ماهشهر، عسلویه و مکران طراحی شده که در حال اجرایی کردن آن هستیم. امیدواریم این پارک‌ها پایگاه‌های عظیم فناوری کشور شوند و ده‌ها میلیارد دلار سودآوری بیشتر برای کشور به همراه داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: دست نیاز به سمت محققان این حوزه (دانش‌بنیان) دراز می‌کنم تا به میدان بیایند و کمک کنند تا در ابعاد ملی رشد کنیم و با به‌وجود آوردن شرایط جدید در اقتصاد، سبب توسعه کشور شویم.

به گزارش شانا، همایش و نمایشگاه پتروفن امروز آغاز به کار کرد و سه‌شنبه (۲۹ آذرماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =