۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
  • کد خبر: 466940
امکان ثبت شکایت از قبوض جدید گاز فراهم شد

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که امکان اعلام شکایت و اعتراض نسبت به محاسبه گازبهای مشترکان خانگی با ثبت شکایت در سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران به آدرس s-bazresi.nigc.ir فراهم شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در این باره گفت: با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ درباره افزایش تعرفه گازبهای خانگی، صدور قبض‌های جدید گاز برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف این بخش با افزایش همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، اعمال تعرفه‌های جدید از تاریخ ۱۶ آذرماه امسال محاسبه شدند. از این رو مشترکان می‌توانند به‌منظور مشاهده و محاسبه صورت‌حساب خود به وبگاه شرکت ملی گاز ایران www.nigc.ir  مراجعه کنند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: همچنین برای ثبت شکایت آن دسته از مشترکان گاز خانگی که نسبت به گازبهای محاسبه‌شده در قبض جدید اعتراض دارند، امکان ثبت درخواست در سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات به آدرس s-bazresi.nigc.ir فراهم شده است.

به گفته رحمانی، افزون بر این، همه متقاضیان و مشترکان گاز طبیعی می‌توانند درخواست‌های خود به‌منظور دریافت خدمات را از آدرس  www.nigc.ir/services دنبال کنند. بدیهی است شرکت‌های گاز استانی نیز موظف‌اند همه سامانه‌های خدماتی خود را به این آدرس متصل کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ درباره افزایش تعرفه گازبها، تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله اول قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و صورتحساب آنها مشابه سال‌های گذشته است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: همچنین آن دسته از مشترکان خانگی  که مصرف گاز آنها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال پیش کمتر شود، به ازای هر یک درصد کاهش، مشمول تخفیف پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آنها اعمال می‌شود.

رحمانی گفت: از سویی گازبهای مشترکانی که در ماه‌های بسیار سرد سال، مصرفشان حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف (سقف پله ۳ جدول پلکانی) باشد، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف و مصرف آن دوره برای مشترک، بدون هزینه (رایگان) خواهد بود. در مقابل، تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته است. این تغییر تعرفه از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌های مشترکان محترم اعمال شده است.

کد خبر 466940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =