شمار جایگاه‌های سوخت سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد/ اعطای تجهیزات رایگان عرضه سوخت از سوی وزارت نفت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تصمیم‌گیری برای افزایش جایگاه‌های عرضه سوخت استان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید کارگروه ویژه وزارت نفت از روند سوخت‌رسانی به این استان خبر داد و گفت: وزارت نفت این آمادگی را دارد که تجهیزات رایگان جایگاهی را در اختیار سرمایه‌گذاران در این استان قرار دهد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علی‌اکبر نژادعلی در این باره گفت: با توجه به بُعد مسافت و وسعت استان سیستان و بلوچستان، به منظور توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی، تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت با حضور سرمایه‌گذار افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: تعدادی تجهیزات رایگان نیز از سوی وزارت نفت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان برخی مشکلات طرح کدینگ منطقه‌ای کارت‌های هوشمند سوخت تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از سوخت‌گیری کارت‌های سوخت مهاجر و مدیریت مصرف سوخت، سامان‌دهی مجدد طرح کدینگ انجام خواهد شد.

کارگروهی مرکب از اعضای کمیسیون انرژی مجلس و نمایندگانی از وزارت نفت به‌منظور بررسی مشکلات سوخت‌رسانی در سیستان و بلوچستان، روزهای شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ دی‌ماه) به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند و با انجام بازدیدهای میدانی از شهرهای استان، روند توزیع سوخت در این استان را بررسی کردند.

سیستان و بلوچستان پس از استان کرمان، وسیع‌ترین استان کشور است که ۱۱ درصد از کل مساحت ایران را دربرمی‌گیرد و بیش از  هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی با کشورهای افغانستان، پاکستان و دریای عمان دارد. این استان فاقد خط لوله انتقال فرآورده است که از نظر تقسیمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به دو منطقه زاهدان و چابهار تقسیم شده است.

کد خبر 467305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =