قدردانی وزیر کشور از همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی/ از سفر به استان‌های شمالی اجتناب شود

وزیر کشور با قدردانی از همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی در کشور، بر ضرروت تداوم این همکاری تا گذار از شرایط برودت هوا تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزرات کشور، احمد وحیدی درباره نشست ستاد مدیریت بحران که به‌منظور بررسی تازه‌ترین وضع کشور متأثر از سامانه‌های بارشی اخیر و کاهش محسوس دما در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: در نشست امروز که به‌صورت وبیناری با استانداران سراسر کشور بود، وضع برودت هوا و مدیریت سوخت در کشور بررسی شد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام‌شده از سوی شرکت ملی گاز و دیگر دستگاه‌ها، اکنون شرایط مدیریت شده است، افزود: لازم است مدیریت و کاهش مصرف از سوی هموطنان به‌ویژه در استان‌های شمالی رعایت شود.

دوگانه‌سوز کردن موتورخانه اداره‌ها، مشعل کارخانه‌ها و نانوایی‌ها از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود و در این باره اظهار کرد: این موضوع به لحاظ پدافندی موضوعی جدی است و باید از سوی دستگاه‌های متولی دنبال شود.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت آمادگی‌های لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان و استان‌های معین اشاره کرد و گفت: در صورت لزوم به استان‌هایی که نیازمند کمک باشند به‌صورت فوری کمک می‌شود.

وی همچنین از فعالیت مستمر عوامل راهداری در بازگشایی مسیر جاده‌ها خبر داد و افزود: این کار به نحو مناسبی از سوی سازمان راهداری کشور انجام شده و باید به‌صورت مستمر ادامه یابد.

وزیر کشور همچنین با تأکید بر همکاری بخش صنعت در مدیریت مصرف گاز بیان کرد: صنایع کشور با کاهش مصرف، فداکاری بزرگی برای آسایش مردم داشتند که شایسته تقدیر است.

وحیدی همچنین با تأکید بر ضرورت مدیریت هر چه بیشتر مصرف سوخت در کشور گفت: ان‌شاءالله با مدیریت بهینه مصرف گاز بتوانیم در ایام پیش رویی که با برودت هوا روبه‌رو هستیم تأمین مناسب گاز را برای شهروندان عزیز کشور داشته باشیم.

وی اجتناب از سفرهای غیرضروری به استان‌های شمالی را ضروری دانست و یادآور شد:  با توجه به کاهش فشار گاز در این استان‌ها هرگونه تقاضا و مصرف زیاد سبب ایجاد مشکلات می‌شود و برای همین از هرگونه سفر به این استان‌ها خودداری شود.

وزیر کشور در پایان با مهم شمردن اطلاع‌رسانی به افکار عمومی گفت: طرح پویش یک خانه یک اتاق گرم ایده بسیار خلاقانه و خوبی بود که در استان خراسان جنوبی انجام و نتایج خوبی هم از این طرح اخذ شد و لازم است اطلاع‌رسانی جدی به‌ویژه از سوی صدا و سیما راجع به این موضوع مهم انجام شود.

کد خبر 467391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =