پیش‌بینی درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده قابل وصول است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درآمد نفتی در بودجه سال آینده ۶۰۳ همت پیش‌بینی شده است که باید بگویم این عدد ترکیبی از تغییرات پیش‌بینی‌شده و قابل احصا و با کمترین مخاطره است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمسعود میرکاظمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، دوم بهمن‌ماه) در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص درآمد نفتی بودجه سال آینده اظهار کرد: درآمد نفتی ۶۰۳ همت پیش‌بینی شده است که برخی می‌گویند ممکن است میزان فروش نفت یا قیمت دلار تغییر یابد و این رقم محقق نشود که باید بگویم عدد ۶۰۳ همت ترکیبی از تغییرات پیش‌بینی‌شده و قابل احصا و با کمترین مخاطره است.

وی با اشاره به واریز ۴۰ درصدی از درآمد فروش نفت به صندوق توسعه ملی افزود: استقراض از صندوق نداریم و در صورت کسری بودجه به سمت بودجه جاری یا تملک دارایی نخواهیم رفت. از سوی دیگر تراز عملیاتی مدیریت شده است. در سال‌های گذشته برخی هزینه‌ها در تبصره ۱۴ لایحه بودجه دیده می‌شد که از جنس هدفمندی نبود. ۱۵۰ همت از این هزینه‌ها از تبصره ۱۴ به بدنه بودجه انتقال یافت و با در نظر گرفتن ۶۵ تا ۷۰ همت، ترمیم حقوق، تسریع تراز عملیاتی اتفاق نخواهد افتاد و کمتر از ۲۰ درصد رشد هزینه‌ها را خواهیم داشت که نشان می‌دهد دولت مسیر درستی در پیش گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: سال آینده تسویه ۲۵۰ میلیارد تومانی بدهی خواهیم داشت. امسال ماهانه ۱۸۰ میلیارد اوراق منتشر کردیم و ماهانه ۱۵ همت اوراق، تسویه کردیم و ۳۳۰ همت به صندوق‌ها کمک کرده‌ایم که با در نظر گرفتن ۱۸۰ همت کمک به سازمان تأمین اجتماعی، ۳۴۵ همت پرداخت شده، در حالی که دولت هیچ نقشی در این موارد نداشته است.

کد خبر 467658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =