دانش‌بنیان کردن صنایع بالادست و پایین‌دست نفت و گاز از ضروریات حوزه انرژی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دانش‌بنیان کردن صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز از ضروریات حوزه انرژی است که باید در بودجه سال آینده به آن توجه کرد.

به گزارش شانا، علیرضا ورناصری به موضوعاتی که در حوزه انرژی باید در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه متوازن صنایع پایین‌دستی و تکمیلی صنعت پتروشیمی، افزایش مستمر ضریب بازیافت و برداشت نهایی از مخازن و چاه‌های نفت و گاز، گسترش اکتشاف نفت و گاز و شناخت کامل منابع از جمله اولویت‌هایی است که باید در لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: بهره‌برداری و توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه میدان‌های مشترک در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز از دیگر موضوعات مهمی است که باید به این اولویت‌ها افزود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دانش‌بنیان کردن صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر ضروریات برشمرد و گفت: مهندسی، ساخت، نصب تجهیزات و انتقال فناوری به‌منظور افزایش خودکفایی این شرکت‌ها، اتخاذ راهبردهای کارآمد برای کاهش شدت انرژی و جایگزینی صادرات فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به‌ جای صدور نفت خام و گاز طبیعی را نیز باید به موارد بالا افزود.  

داود رمضانی

کد خبر 468002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =