تأیید و تأکید مقام معظم رهبری در زمینه ساخت بار اول تجهیزات

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: بحث‌های مهم و روز صنعت نفت همچون صادرات نفت خام، تولید ال‌ان‌جی و فعالیت‌های حمایتی وزارت نفت در زمینه محصولات ساخت بار اول از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری بر آنها تأکید داشتند. ایشان فعالیت‌های وزارت نفت در زمینه ساخت بار اول محصولات راهبردی را کاری مهم قلمداد کردند و دیدگاه‌هایشان را در زمینه‌های مربوطه به مسئولان این وزارتخانه فرمودند.

وحیدرضا زیدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل به مناسبت شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه نمایش عملکرد وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی، ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های فشرده معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با تیم اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برای اجرای هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ضمن نمایش تجهیزات راهبردی ساخت داخل، زنجیره ارزشی از بخش بالادستی تا پایین‌دستی صنعت نفت ترسیم شد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با تأکید بر فعالیت فشرده و شبانه‌روزی تیم روابط عمومی وزارت نفت و دیگر بخش‌های ذی‌ربط که کار برپایی و چیدمان غرفه وزارت نفت در بعدازظهر روز جمعه (هفتم بهمن‌ماه) پایان یافت، تصریح کرد: روز شنبه (هشتم بهمن‌ماه) شخص وزیر نفت و برخی معاونان ایشان توضیحات کاملی را از وضع موجود در صنعت نفت به مقام معظم رهبری ارائه کردند که به نظر بنده تحولی بسیار مثبت برای این صنعت به‌شمار می‌آید.

زیدی‌فرد گفت: بحث‌های مهم و روز صنعت نفت همچون صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی و گازی، تولید ال‌ان‌جی، جمع‌آوری گازهای همراه نفت و فعالیت‌های حمایتی وزارت نفت در زمینه محصولات ساخت بار اول و راهبردی از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری بر آنها تأکید داشتند. ایشان فعالیت‌های وزارت نفت در زمینه ساخت بار اول محصولات راهبردی صنعت نفت را کاری مهم قلمداد کردند و نظراتشان را در زمینه‌های مربوطه به مسئولان این وزارتخانه فرمودند.

وی به نمایش کالاها و تجهیزات راهبردی در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل، همچون تجهیزات سرچاهی ۱۵ هزار پوند بر اینچ مربع (پام)، مته‌های حفاری، کلدباکس، کنتورهای هوشمند گاز، محصولات کاتالیستی انحصاری، اکسترودرهای پتروشیمی، ماکت توربوکمپرسورهای گازی اشاره کرد و افزود: ارائه این دستاوردها و مطالب در این نمایشگاه به مقام معظم رهبری حکایت از زمین نماندن فرمایش‌های ایشان در وزارت نفت داشت. از سوی دیگر توجه ویژه بالاترین شخص مملکت به این صنعت سبب ایجاد انگیزه بالاتر میان کارکنان این صنعت می‌شود.

حضور پررنگ وزارت نفت در نمایشگاه ترکمنستان

 معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری ادامه داد: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان اواخر بهمن‌ماه امسال با حضور پر رنگ سازندگان و پیمانکاران کشورمان برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه وزارت نفت به صورت اختصاصی در پاویون نفت حضور خواهد داشت.

زیدی‌فرد گفت: هم‌اکنون بحث تهاتر تجهیزات و کالاهای صنعت نفت و گاز با گاز میان ایران و ترکمنستان به‌صورت جدی در میان است، امیدواریم این نمایشگاه بتواند در پیشبرد اهداف کشورمان در این زمینه راهگشا باشد.

به گزارش شانا، در نمایشگاه «توانمندی‌های تولید داخل» تازه‌ترین دستاوردهای بومی حوزه‌های نفت و پتروشیمی، صنایع معدنی و اکتشافی، الکترونیکی و مخابرات، هوافضا و ماهواره، خودرو، کشاورزی و غذایی، حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، بخش مسکن، لوازم‌خانگی، نساجی، صنایع آبزی‌پروری، آبخیزداری، صنایع برق و نیروگاهی و سدسازی و طرح‌های مدیریت آب و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته شده بودند.

کد خبر 468163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =