لزوم همگرایی پتروشیمی‌ها برای ساخت بار اول نیازهای صنعت

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همکاری و همگرایی میان کارگروه‌های خودکفایی طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی می‌تواند نیازهای آنها را در زمینه تأمین قطعه‌ها و تجهیزات برطرف کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمد شکری در پنجمین نشست کارگروه فرعی ساخت بار اول و دانش‌بنیان شدن صنعت پتروشیمی که با حضور نمایندگان کارگروه‌های خودکفایی هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردها و تلاش‌های ارزشمندی از سوی پتروشیمی‌ها برای داخلی‌سازی قطعه و تجهیزات مورد نیاز به ثبت رسیده و اعتماد به ساخت داخل در حال نهادینه شدن است.

وی به اهمیت تحقق برنامه‌های ساخت داخل و بار اول در صنعت پتروشیمی، اشاره کرد و گفت: احصای تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی، شناسایی توانمندی‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان و به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا در این حوزه، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز خودکفایی صنعت پتروشیمی است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با وجود برخی مشکلات، روند تأمین نیاز طرح‌های پتروشیمی از سوی سازندگان توانمند ایرانی به‌خوبی در حال انجام است و در ساخت بار اول بعضی از نیازهای صنعت نیز باید گفت طرح‌ها و مجتمع‌ها نیازهای خود را با بالاترین استاندارد و کیفیت دریافت کرده‌اند.

شکری ادامه داد: کمیته‌های خودکفایی شرکت‌ها باید با بررسی دقیق و کارشناسی، دانش و توانمندی شرکت‌های ایرانی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را برای مجموعه مدیریتی خود تبیین کنند و تجهیز طرح‌ها با بهره‌گیری از تخصص شرکت‌های داخلی و تولید بومی انجام شود.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای هر گروه کالایی و استفاده از تجارب کمیته‌های خودکفایی شرکت‌های پتروشیمی روند داخلی‌سازی و به‌ویژه ساخت اول را تسهیل خواهد کرد و می‌توان از ظرفیت‌های موجود این کمیته‌ها به بهترین شکل بهره برد و به این منظور شرکت ملی صنایع پتروشمیی آماده هرگونه همکاری است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ایده‌ها، تجربه‌ها و دانش اعضای کمیته‌های خودکفایی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموارتر می‌کند، گفت: کمیته‌های خودکفایی در طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید شرکت‌هایی را که متعهد به انجام کار نیستند، از فهرست خود حذف کنند و با شرکت‌هایی کار کنند که دارای تجربه، تخصص و دانش روز جهان هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۴۰ تا ۹۰ درصد نیازهای صنعت از سوی سازندگان ایرانی تأمین می‌شود، اظهار کرد: در طرح اسلام‌آباد غرب که با دانش‌فنی ایرانی در حال ساخت است، تأمین حداکثری نیازهای طرح را شاهد هستیم و این موضوع نشان‌دهنده وجود تخصص و تجربه شرکت‌های داخلی فعال در صنعت پتروشیمی است.

شکری افزود: مستندسازی و بهره‌مند شدن از تجربه‌های موفق و استانداردسازی آنها باید از سوی کارگروه‌های خودکفایی مورد توجه قرار گیرد و الگویی برای دیگر شرکت‌ها باشد تا نیازهای خود را تأمین کنند.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی حامی ساخت بار اول در صنعت پتروشیمی

علی باقری، مشاور مدیر طرح‌ها و مسئول کمیته خودکفایی صنعت پتروشیمی نیز در این نشست با تشریح عملکرد این مرکز اظهار کرد: همکاری صنعت و سازندگان می‌تواند زمینه‌ساز تأمین بیشتر نیازهای صنعت از سوی شرکت‌های ایرانی باشد.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشمی به‌عنوان نماینده حاکمیت بومی‌سازی قطعه‌ها و تجهیزات ساخت اول را با توجه به دستورعمل‌ها و استانداردهای موجود ضمانت می‌کند و به‌دنبال بی‌نیازی در تأمین نیاز پتروشیمی‌ها از خارج از کشور هستیم.

مسئول کارگروه خودکفایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: همکاری شرکت‌های پتروشیمی زمینه‌ساز تحول در ساخت نیازهای صنعت می‌شود و از دانش و تجربه شرکت‌های توانمند ایرانی برای توسعه صنعت پتروشیمی می‌توان بهره گرفت تا برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مسیر توسعه این صنعت ارزش‌آفرین محقق شود.

کد خبر 468187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =