قرارداد طرح توسعه میدان گازی کیش امضا شد

قرارداد ۹۰۰ میلیون دلاری فاز نخست طرح توسعه میدان عظیم گازی کیش با حضور وزیر نفت امضا شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به هرمزگان، قرارداد طرح توسعه فاز نخست میدان گازی کیش امروز (شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) هم‌زمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی(ع) و دهه فجر با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بین شرکت نفت و گاز پارس و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران امضا شد.

میدان گازی کیش، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های گازی کشور است و میزان گاز درجای این میدان برابر با ۵۶ تریلیون فوت‌مکعب استاندارد است که در صورت توسعه کامل، توانایی تولید ۱۲۰ میلیون مترمکعب در روز گاز خام را خواهد داشت. 

طرح توسعه میدان گازی کیش در چهار گام برنامه‌ریزی شده است و هم‌اکنون پس از پارس جنوبی بزرگ‌ترین طرح گازی کشور است. با اجرای این طرح که مشتمل بر احداث یک خط لوله ۳۲ اینچ زیردریایی به طول ۲۰۰ کیلومتر از جزیره کیش به عسلویه از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران و تکمیل ۱۴ حلقه چاه از سوی شرکت ملی حفاری ایران است، ۲۸.۳ میلیون مترمکعب در روز گاز خام و ۱۱.۳ هزار بشکه در روز میعانات گازی از جزیره کیش به پالایشگاه‌های سایت یک عسلویه منتقل می‌شود و گاز پالایش‌شده به شبکه گاز سراسری کشور اضافه خواهد شد. 

مبلغ این قرارداد ۹۰۰ میلیون دلار و مدت زمان اجرای آن ۱۴ ماه است.

کد خبر 468262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =