نشست کارگروه پتروشیمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار شد

نشست کارگروه پتروشیمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به‌منظور پیگیری ویژه ۶ پروژه از ۱۶ پروژه اولویت‌دار دولت در طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز برگزار شد.

به گزارش شانا، نشست کمیته پتروشیمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) با حضور محمد امینی‌رعیا، مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و برخی مسئولان وزارت نفت برگزار شد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این نشست گفت: رویکرد ستاد در دولت سیزدهم تغییر کرده و به مأموریت اصلی خود که مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده، یعنی پیشبرد اقدام‌های ویژه، جهشی و فوق‌العاده به‌منظور مقاوم‌سازی اقتصاد بازگشته است.

وی افزود: در گذشته تعداد زیادی پروژه جاری دستگاه‌ها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب می‌شد و برای پیگیری آن هم گشایش خاصی صورت نمی‌گرفت، اما در دوره جدید قرار است طرح‌های محدود اما مؤثر و راهبردی در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد و به‌عنوان طرح‌های اولویت‌دار دولت، تا حصول نتیجه پیگیری و موانع آن برطرف شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بر این اساس علاوه بر طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز و طرح جهش کریدور ترانزیت ریلی شمال جنوب که تاکنون مصوب شده، طرح‌های تأمین پایدار غذای اساسی، نظامات بانکی تحریم‌ناپذیر، تبدیل فرودگاه امام خمینی (ره) به هاب هوایی منطقه، توسعه اقتصاد دریامحور و ... نیز در دستور کار ستاد قرار دارد.

در این نشست حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز اظهار کرد: پروژه‌های پتروشیمی که ذیل طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب شده، از اولویتی راهبردی برخورداری است و در نقشه توسعه زنجیره ارزش، از اقدام‌های راهبردی و ویژه محسوب می‌شود و بر اساس شاخص‌های مختلفی منتخب شده است.

وی افزود: شرکت ملی پتروشیمی به‌طور ویژه در پیگیری و پیشبرد این پروژه‌های اولویت‌دار دولت تلاش خواهد کرد و با شناسایی و رفع موانع، به بخش غیردولتی کمک می‌کند.

شایان یادآوری است که کمیته پتروشیمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مأموریت پیگیری ۶ پروژه از ۱۶ پروژه اولویت‌دار دولت در طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را به‌عهده دارد.

کد خبر 468805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =