افزایش تولید نفت مهم‌ترین ابزار خنثی‌سازی تحریم‌های استکبار جهانی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: افزایش تولید نفت، راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی و توسعه طرح‌های پتروشیمی از مهم‌ترین ابزارهای خنثی‌سازی تحریم‌های جهانی علیه ملت ایران است.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، سعید جلیلی در نشست تبیینی چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران که صبح امروز چهارشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، با اشاره به کارشکنی قدرت‌های جهانی در طول ۴۴ سال گذشته گفت: تجارب و خاطرات تلخ و شیرین زیادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها بر ملت ایران گذشته است که درس‌های زیادی در خود نهفته دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که برای تجربه‌های تلخ را که یک بار برای آن هزینه داده است، دوباره هزینه ندهد و تمام تلاش خود را برای موفقیت‌هایی که در طول این سال‌ها به‌دست آمده است، به‌کار گیرد.

وی تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی نه‌تنها هیچ یک از قدرت‌های جهانی برای ما فرش قرمز پهن نکرد، بلکه برعکس همه توان خود را به‌کار بستند تا این انقلاب در همان ابتدای راه به بن بست بخورد و ملت ایران در این تجربه شیرین انقلاب ناکام بماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تجربه ملی شدن صنعت نفت و کارشکنی‌های استکبار گفت: استعمار به‌گونه‌ای عمل می‌کند که جنبش‌های مردمی که مطابق با اهداف استعماری او نباشد، همه توان خود را برای شکست آن به‌کار می‌گیرد و تاریخ معاصر ایران پر از این حوادث است و نمونه پیش از انقلاب اسلامی آن نهضت ملی شدن صنعت نفت است.

جلیلی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ما با توطئه‌های مختلفی از سوی استکبار جهانی مواجه بوده‌ایم. از تحمیل جنگ بر کشور گرفته تا ترور و تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی که به اذعان خود آنها در تاریخ بی‌سابقه بوده است، بنابراین به شما اطمینان می‌دهم هیچ کشوری جز با اراده مردم خود تاب مقاومت در برابر این توطئه‌ها را نداشت، اما به لطف هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و در ادامه رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته‌ایم این مسیر سخت را با وجود همه مشکلات طی کنیم و به نقطه‌ای برسیم که هیچ کشوری نمی‌تواند در ارائه ملت ایران برای ادامه این انقلاب به خود تردید راه دهد.

وی با اشاره به اینکه استکبار کارایی تمام گزینه‌های در دسترس خود را از دست رفته می‌بیند، گفت: در طول این ۴۴ سال گذشته قدرت‌های جهانی از همه گزینه‌های روی میز خود برای ارعاب ملت ایران استفاده کرده است و کشوری که پشتیبان آن مردم باشد، هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد، بنابراین با اطمینان به شما می‌گویم که آینده ملت ایران روشن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مزیت‌های نسبی ایران اسلامی نسبت به دیگر کشورها را از مؤلفه‌های اصلی قدرت در جهان دانست و گفت: منابع و ذخایر هیدروکروبوری، معادن، کشاورزی، وسعت و جمعیت جوان از مهمترین مزیت‌های نسبی ایران اسلامی نسبت به دیگر کشورهاست که هریک از اینها می‌تواند یک کشور را اداره کند، اما توطئه‌های استکبار جهانی اجازه رشد سریع را نمی‌دهد، اما به لطف الهی این مسیر نیز هموار خواهد شد.

جلیلی بیان کرد: افزایش تولید نفت، راه‌اندازی فازهای بیست‌وچهارگانه پارس‌جنوبی، خودکفایی در تولید بنزین و توسعه طرح‌های پتروشیمی که یکی از اهداف آن جلوگیری از خام‌فروشی است، یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌هاست که اگر این روند شتاب بیشتری بگیرد، می‌توانیم به قله‌های پیشرفت برسیم.

کد خبر 468840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =