بهره‌برداری از جایگاه عرضه سوخت «مادر» در چابهار

جایگاه اختصاصی سوخت مادر در شهر چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در آیین گشایش این جایگاه گفت: امیدوارم با افتتاح این جایگاه بخشی از مشکلات صف‌ها حل و سوختگیری مسافران، گردشگران و شهروندان آسان‌تر شود.

وی تأکید کرد: چابهار مقصد گردشگری و از نقاط مهم برای تجارت و اقتصاد است و باید موانع پیش‌روی مسئله سوخت هموار شود.

سیدمحمد کمالیار، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار نیز اظهار کرد: مشکلات سم کارت (سامانه هوشمند کارتخوان نازل‌های سوخت) جایگاه مادر و دیگر ۵۰ جایگاه سوخت که معیوب هستند به‌زودی پیگیری و حل خواهد شد و همه تلمبه‌ها آماده سوخت‌رسانی به خودروها خواهند شد.

وی تصریح کرد: هر جایگاه عرضه سوخت اعلام کند کارتخوان آنها معیوب است مشکلاتشان را حل می‌کنیم و به نظرم در حد ۱۰ درصد جایگاه‌های سوخت کارتخوان سوخته دارند و در حال تلاش برای رفع مشکلات هستیم.

معین‌الدین سعیدی، نماینده شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان و مناطق ساحلی به‌ویژه مسیرهای ارتباطی منتهی به بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران (چابهار) نیازمند ساخت حداقل ۴۲ جایگاه سوخت برای رونق ترانزیت کالا و حل مشکل کاهش صف‌ها و رضایتمندی شهروندان و مسافران و سرمایه‌گذاران هستند.

وی اظهار کرد: شهر گردشگری چابهار با توجه به جمعیت بالا و سفر مسافران و سرمایه‌گذاران در طول سال نیازمند ساخت ۱۱ جایگاه سوخت جدید است تا شاهد رفاه و آسایش مردم در تحویل سوخت در کمترین زمان باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با توجه به جمعیت شهر چابهار و توریستی بودن آن افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه  سوخت برای رفاه و آسایش مردم ضروری است، ادامه داد: حوزه انتخابیه چابهار شامل ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد با جمعیت بیش از ۵۵۰ هزار نفر با پراکندگی بالا و نبود حمل‌ونقل عمومی و تردد روزانه مردم در مسیرهای مختلف شهری و روستایی نیازمند فوری در حوزه ساخت جایگاه جدید سوخت است و بر اساس پیش‌بینی و نیاز مردم حداقل بیش از ۴۲ جایگاه سوخت جدید باید راه‌اندازی شود تا شاهد کاهش صف‌های سوخت باشیم.

سعیدی بیان کرد: ساخت دو جایگاه سوخت در بخش ساربوک و محدوده حمیری، دو جایگاه در شهر نگور مرکز شهرستان دشتیاری، دو جایگاه سوخت در پیرسهراب و یک جایگاه سوخت دیگر در محدوده بخش پلان ضروری است و اینکه در مرکز بخش و مرکز شهرستان‌های حوزه انتخابیه چابهار جایگاه سوخت وجود نداشته باشد آزاردهنده و غیرقابل‌قبول است.

وی بر ساخت جایگاه سوخت در مرکز بخش پلان و افزایش یک جایگاه سوخت جدید در مرکز شهرهای قصرقند، زرآباد، نیکشهر تأکید کرد و افزود: در دیگر استان‌های کشور در هر چند کیلومتر یک جایگاه سوخت وجود دارد که نیاز است در محور چابهار به گواتر، چابهار به راسک، چابهار به نیکشهر در هر ۲۰ یا ۴۰ کیلومتر یک جایگاه سوخت در قالب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی مجوز صادر تا رفاه مردم و به‌ویژه رونق ترانزیت کالا را داشته باشیم.

نماینده چابهار در مجلس بر ضرورت ساخت جایگاه تأسیسات گاز نیز در مراکز بخش‌ها و مناطق و دهستان‌های مختلف پرجمعیت تأکید و اظهار کرد: حداقل ۲۱ جایگاه تأسیسات گاز جدید در شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد نیاز است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی برداشتن کدینگ از کارت‌های سوخت مردم سیستان و بلوچستان را از دیگر معضلات و مشکلات مهم برشمرد.

سعیدی آغاز عملیات گازرسانی به شهر چابهار با اعتبار فاز اول به طول ۲۵۰ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و فاز دوم به طول ۳۵۰ کیلومتر به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان را سرآغاز تحول و توسعه سواحل مکران دانست و از خدمات و توجه مسئولان قدردانی کرد.

کد خبر 469145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =