تحویل ۲.۵ میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتر به نیروگاه‌ها در فصول سرد ۱۴۰۱/ ۲ هزار کشنده نو به ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور در دولت سیزدهم اضافه شد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به توزیع و تحویل ۲.۵ میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتر به نیروگاه‌های کشور در فصول سرد ۱۴۰۱ گفت: از آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون، ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه کامیون کشنده نو به ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری در آیین تحویل ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده تولید شرکت ایران‌خودرو دیزل که صبح امروز (چهارشنبه، سوم اسفندماه) با حضور جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل و جمعی از مدیران صنعت پالایش و خودروسازی در محل شرکت ایران‌خودرو دیزل برگزار شد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل فرآورده، در دولت سیزدهم تاکنون چند تفاهم‌نامه به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل فرآورده با بانک‌های مختلف امضا شده و در چند مرحله خودروهای نو تأمین و تحویل ناوگان شده است.

وی همچنین از تحویل ۲.۵ میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتر به نیروگاه‌های کشور در فصول سرد امسال خبر داد و تأکید کرد: امسال نزدیک به ۷ میلیارد لیتر سوخت نفت‌گاز از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای به نیروگاه‌های کشور منتقل شده است.

وی همچنین از پیش‌بینی مخازن پشتیبانی در نیروگاه‌های کشور در فصول سرد امسال گفت: ۵ میلیارد لیتر سوخت مایع پشتیبان از این طریق در نیروگاه‌های کشور ذخیره‌سازی شد.

معاون وزیر نفت با قدردانی از مجموعه ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور افزود: با تلاش شبانه‌روزی این عزیزان در شرایطی که ۲۸ استان کشور دمای زیر صفر درجه را تجربه می‌کردند، خوشبختانه اختلالی در سوخت‌رسانی کشور به‌وجود نیامد و سوخت موردنیاز همه بخش‌ها بدون خاموشی در کشور تأمین شد.

سالاری تأکید کرد: امسال در مجموع ۱۹ میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل شد که ۳۰۰ هزار دستگاه نفتکش کار جابه‌جایی ۵۵ درصد از این مقدار را به‌عهده داشتند.

وی با اشاره به تقویت ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور به‌منظور تأمین امنیت سوخت کشور گفت: امسال ۶۳ میلیارد لیتر سوخت مایع در دیگر بخش‌ها از طریق ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور جابه‌جا شده که با احتساب شعاع ۵۰۰ کیلومتری، ۹۰ میلیون لیتر سوخت مایع به تنهایی در ناوگان حمل‌ونقل مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: مقدار مصرف سوخت در خودروها از مباحث مهم در حوزه مدیریت انرژی است که نیاز است با توجه به مقدار مصرف ۴۰ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر، در صنایع خودروسازی مورد توجه قرار گیرد.

سالاری درباره مقدار توزیع سوخت یورو در کشور گفت: با بهره‌برداری از طرح تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه نفت اصفهان، در مجموع نزدیک به ۵۵ تا ۶۰ میلیون لیتر ظرفیت تولید نفت گاز یورو ۴ و ۵ در کشور ایجاد شده است.

وی با تأکید بر تولید سوخت کشور در حد استانداردهای بین‌المللی تأکید کرد: هم‌اکنون در شرایط تحریم در شرکت ایران خودرودیزل خودروهای صددرصد داخلی تولید می‌شود که بابت این داخلی‌سازی به همکاران این مجموعه تبریک می‌گویم و ما نیز وظیفه داریم با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این روند را ادامه‌دار کرده و از تولید خودروهای با سوخت پاک حمایت کنیم و خودروهای پایه برقی نیز باید در سبد حمل‌ونقل جای بگیرد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به شرایط سخت و بی‌سابقه زمستان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته به لحاظ توزیع سوخت زمستانی در کشور گفت: امسال ۲.۵ میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتر به نیروگاه‌های کشور تحویل شده است که بار اصلی آن به دوش مجموعه ناوگان حمل‌ونقل فرآورده کشور بود.

سالاری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با مجموعه‌های بانکی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سوخت و از استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای نوسازی این ناوگان گفت: امیدواریم بتوانیم با همیاری دیگر دستگاه‌ها، زیرساخت‌های توزیع سوخت در کشور را بهبود بخشیده و ظرفیت شبکه را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۹ هزار میلیارد تومان برای منابع تبصره ۱۲ اختصاص یافته است که می‌توانیم از این ظرفیت و از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت برای توسعه سبد حمل‌ونقل استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: به‌منظور نوسازی زیرساخت‌های شبکه حمل‌ونقل فرآورده، روش‌هایی جایگزین نظیر افزایش ظرفیت شبکه ریلی را در نظر گرفته‌ایم تا در شرایط بحران، امکان تردد و جابه‌جایی را داشته باشیم و شرایط پایدار و مناسبی را در حوزه امنیت انرژی در کشور ایجاد کنیم.

کد خبر 469406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =