۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
  • کد خبر: 469811
گزیده‌های نفتی هفته

بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۴ میدان گازی مشترک پارس جنوبی با و افتتاح چند طرح پتروشیمی با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، موافقت رئیس‌جمهوری با اجرای ماده ۱۰ قانون حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت، اعلام زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی وزرات نفت و اعلام خبر آغاز به‌کار سامانه اعلام خرابی کارتخوان‌ها و کارت‌های جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت از مهمترین رویدادهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس‌جنوبی با حضور رئیس‌جمهوری: مهمترین رویداد صنعت نفت در هفته جاری، بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهوری در روز پنجشنبه (۱۱ اسفندماه) و همزمان با اعیاد شعبانیه بود. محصولات پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی که از آن به‌عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه کشور یاد می‌شود، سالانه ۳.۵ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری رسمی از آخرین پالایشگاه پارس جنوبی گفت: بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی جلوه عزم و اراده بلند و تحقق شعار ما می‌توانیم است، مجموعه‌ای که با دست توانمند ایرانی، با کالای ایرانی، طراحی، مشورت و با اجرای متخصصان و کارگران ایرانی اجرا شده است.

در همین حال، جواد اوجی، وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از این طرح با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری در بخش خشکی، از ارزش ۳.۵ میلیارد دلاری فرآورده‌های تولیدی از خوراک پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد. 

وزیر نفت همچنین در گفت‌وگو با بخش خبر ۱۴ شبکه یک سیما گفت: با بهره‌برداری از بخش دریایی فاز ۱۱ پارس‌جنوبی تا دو ماه آینده، پرونده توسعه میدان گازی پارس جنوبی تکمیل و بسته خواهد شد و بیش از ۷۵ درصد تجهیزات فاز ۱۴ پارس‌جنوبی از داخل تامین شده است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران از بازگشت سرمایه این طرح ظرف یک سال خبر داد.

موافقت رئیس‌جمهوری با اجرای ماده ۱۰: وزیر نفت همچنین در آیین بهره‌برداری رسمی از طرح‌های گازی و پتروشیمی در منطقه ویژه پارس در حضور رئیسی خبر خوش موافقت رئیس‌جمهوری با اجرای ماده ۱۰ قانون حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت را اعلام کرد.

وزیر نفت شامگاه چهارشنبه (دهم اسفندماه)  با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر از ⁧قدردانی⁩ ویژه رئیس‌جمهوری از زحمات کارکنان نفت با پاسخ مثبت به خواست آنان خبر داده بود.

بهره‌برداری از چند پروژه‌ پتروشیمی همزمان با اعیاد شعبانیه: در پنجشنبه هفته جاری و همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح پتروشیمی پارس گلایکول با فرمان رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید، همچنین ۴ پروژه عملیات اجرایی طرح پی‌اچ‌دی پلیمر کنگان، واحد دوم ASU۲ شرکت دماوند انرژی عسلویه، واحد دوم طرح سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی و مخازن نه‌گانه فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه از دیگر طرح‌هایی بودند که به صورت همزمان و با حضور وزیر نفت کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شدند.

اوجی همچنین در نشست مشترک با مدیران صنایع پائین‌دست و بالادست فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر لزوم توجه به معیشت همه کارکنان صنعت نفت تاکید کرد و گفت: مدیران صنعت نفت پیشنهادهای خود برای ارتقای وضع نیروی انسانی را ارائه کنند. وی همچنین در نشست شورای اداری شهرستان کنگان دغدغه اصلی وزارت نفت و دولت را بهبود وضع معیشت مردم دانست و گفت: همه تلاش دولت و وزارت نفت در این مسیر است.

اعلام زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت نفت: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در هفته جاری از ثبت‌نام برای برگزاری آزمون استخدامی در فاصله روزهای ۱۵ تا ۲۴ اسفند ماه جاری خبر داد.

آغاز به‌کار سامانه اعلام خرابی کارتخوان‌ها و کارت‌های سوخت جامانده در آستانه عید نوروز: علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در هفته‌ای که گذشت از آغاز به‌کار سامانه پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سامانه برخط اعلام خرابی کارتخوان‌ها و اعلام کارت‌های سوخت شخصی جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت خبر داد و گفت: هم‌اکنون فرآیند صدور کارت سوخت با هدف دستیابی به کوتاه‌ترین زمان ممکن سرعت یافته است.

دیگر رویدادها: برگزاری نهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، نهایی شدن قرارداد برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، اعلام خبر صادرات ۱۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ از سوی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امضای قرارداد احیای یک حلقه چاه نفتی در منطقه عملیاتی سعادت‌آباد فارس و اعلام خبر مصرف روزانه گاز خانگی و تجاری بر مدار ۵۰۰ میلیون مترمکعب و رفع محدودیت گازرسانی از شهرک‌های صنعتی از دیگر رویدادهای مهم صنعت نفت در هفته جاری بودند.

کد خبر 469811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =