تنش‌های مسکو-‌کی‌یف بازارهای گاز جهان را دچار تغییر ساختاری کرد

مدیرعامل شورون اظهار کرد که شرایط و ساختار بازارهای گاز جهان در اثر تنش‌های مسکو-کی‌یف از اساس تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، مایکل ویرث روز دوشنبه (۱۵ اسفندماه) در همایش بین‌المللی انرژی سراویک (CERAWeek) گفت: بازارهای گاز جهان در درازمدت نسبت به بازار نفت به‌دلیل تنش‌های روسیه و اوکراین، تغییرهای اساسی‌تری داشته است.

تنش‌های بین روسیه و اوکراین و متعاقب آن تحریم‌های غرب علیه مسکو، بازارهای جهانی نفت و گاز را متحول کرد و عرضه از روسیه را مختل کرد.

مدیرعامل شورون گفت: اروپا از وابستگی به عرضه گاز روسیه رویگردان شده و خواهان تغییر این شرایط در آینده است.

ویرث افزود: حمله ای که خط لوله نورد استریم از روسیه به اروپا را از کار انداخت به این معناست که تغییرات طولانی‌مدت خواهد بود.

وی تأکید کرد: من فکر می کنم بازارهای گاز جهان در درازمدت از نظر ساختاری تغییر می‌کنند.

مدیرعامل شورون گفت: نفت روسیه همچنان در حال ورود به بازار است، اما با هزینه‌های متفاوت، زیرا نفتکش‌ها مسافت‌های طولانی‌تری را طی می‌کنند تا محموله‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه را به کشورهای حامی مسکو برسانند.

ویرث افزود: این شرایط بازار نفت و لجستیک را در برابر هرگونه اختلال غیرمنتظره عرضه ضعیف و آسیب‌پذیر کرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت مازاد عرضه زیادی وجود ندارد و سطح ذخیره‌سازی‌ها چندان زیاد نیست و اکنون محدودیت‌های زیادی وجود دارد و هر گونه اتفاق غیرمنتظره‌ای تعادل متفاوتی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شورون گفت: حفظ منابع ایمن و مقرون به صرفه و در عین حال مدیریت انتقال انرژی به صنعت کم‌کربن در آینده یکی از بزرگترین چالش‌های تمام دوران است.

ویرث گفت: انتقال انرژی بی‌نظم می تواند دردناک و آشفته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید درباره کناره‌گیری از شرایط کنونی پیش از موعد و گام برداشتن به مسیری تازه که هنوز وجود ندارد و اثبات نشده است، بسیار مراقب باشیم.

کد خبر 470095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =