ثبت رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور/ مشکل گازرسانی به شمال شرق ایران رفع می‌شود

وزیر نفت از ثبت رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (شنبه، ۲۰ اسفندماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ تربت جام با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در زمستان امسال گفت: با توجه به مشکلاتی که دی‌ماه برای کشور ترکمنستان رخ داد و سوآپ گاز قطع شد، شاهد افت فشار در سرشاخه‌های شبکه گاز استان خراسان رضوی بودیم. 

وی با بیان اینکه همکارانم با اقدام‌های جهادی و مدیریت مناسب توانستند با کمترین قطعی گاز، زمستان را پشت سر بگذراند، افزود: امسال رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور ثبت، ۱.۸ میلیارد لیتر فرآورده نفتی تولید و توزیع شد و افزایش تولید روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وزیر نفت با اشاره به اقدام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای استمرار پایداری گاز در کشور تصریح کرد: ذخیره‌سازی گاز طبیعی‌فشرده‌شده (سی‌ان‌جی) و اس‌ان‌جی، ذخیرسازی گاز در مخزن شوریجه دی، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان و خط لوله محمدیه در منطقه پارچین از جمله اقدام‌هایی است که برای پایداری گاز در استان‌های خراسان، سمنان و گلستان در حال اجراست.

اوجی با قدردانی از قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای به‌موقع پروژه‌های راهبردی و مهم صنعت نفت ادامه داد: تلاش می‌شود پاییز سال ۱۴۰۲ این خط لوله ۷۰ کیلومتری تکمیل شود.

وی تأکید کرد: امسال مصرف روزانه گاز بخش خانگی و تجاری در روزهایی به ۷۰۰ میلیون مترمکعب هم رسید که از بین حدود ۲۷ میلیون مشترک گاز، امسال تنها گازرسانی ۱۷ هزار مشترک در تربت جام با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد.

وزیر نفت همچنین از مسئولان استان خراسان رضوی برای همکاری در کمک‌رسانی به مردم تربت جام در زمان قطع گاز قدردانی کرد.

کد خبر 470173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =