خبرهای خوبی از توافق‌ با شرکت‌های بزرگ چینی داریم

وزیر نفت درباره توافق‌های اقتصادی اخیر با کشور چین گفت: توافق‌های مطلوبی با شرکت‌های بزرگ چینی انجام شده و به‌زودی خبرهای بسیار خوبی در این زمینه به اطلاع مردم کشورمان خواهیم رساند که این توافق‌ها و قراردادها بهره خوبی برای ایران و چین خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی ظهر امروز (شنبه، ۲۰ اسفندماه) در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ به تربت جام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قول داده بودیم شبکه گازرسانی در منطقه شمال شرق کشور (استان‌های خراسان، سمنان و گلستان) را تقویت کنیم، اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی خط لوله تربت جام آغاز شد، ضمن آنکه همزمان ما در این منطقه، فاز دوم طرح ذخیره‌سازی شوریجه، خط لوله انتقال گاز یازدهم و دو خط لوله دیگر به سمت شمال شرق و شرق کشور را در حال اجرا داریم که برای سال ۱۴۰۲ و سال‌های آینده تکمیل خواهند شد تا مشکل افت فشار در این استان‌ها برای همیشه حل شوند.

وی با قدردانی از همه کارکنان صنعت نفت و گاز برای گذر از زمستان امسال بدون مشکل و با اشاره به ایجاد چالش در واردات گاز از سوی ترکمنستان در فصل سرما افزود: به مردم نجیب تربت جام قول می‌دهیم دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره تازه‌ترین وضع فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: در این فاز به‌عنوان مرزی‌ترین و مهم‌ترین فاز پارس جنوبی ۲۰ سال هیچ اقدامی انجام نشده بود، اما خوشبختانه در شرکت ملی نفت ایران طی یک سال و نیم گذشته برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و با جابه‌جایی سکوی ۱۲ C روی چاه‌های فاز ۱۱، ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

اوجی همچنین درباره توافقات اقتصادی اخیر با کشور چین تصریح کرد: توافق‌های خوبی با شرکت‌های بزرگ چینی انجام شده و به‌زودی خبرهای بسیار خوبی در این زمینه به اطلاع مردم شریف کشورمان خواهیم رساند، این توافق‌ها و قراردادها بهره مطلوبی برای ایران و چین خواهد داشت.

بنزین گران نمی‌شود/ آمادگی همه‌جانبه برای تأمین و توزیع سوخت نوروزی

وی تأکید کرد: برای بار چندم عرض می‌کنم هیچ تصمیمی در بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲ مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم و با برنامه‌ریزی همکارانم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ایام نوروز، همه جایگاه‌های کشور مجهز شدند و حدود ۶۰ هزار نفر در این ایام آماده خدمت‌رسانی به مردم کشور هستند.

وزیر نفت ادامه داد: ظرفیت تولید بنزین در کشور افزایش یافته و هیچ کمبودی در این زمینه نیست، امیدواریم با همکاری مردم هیچ مشکلی در تأمین سوخت نوروزی نداشته باشیم.

اوجی همچنین گفت: ایران اکنون در حوزه فرآورده‌های نفتی با همسایگان خود تجارت دارد، همچنین تاکنون برای تخصیص سهمیه بنزین نوروزی در دولت هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

کد خبر 470174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =