توافق ایران و عربستان گشایش‌هایی در بخش انرژی به همراه خواهد داشت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: توافق ایران و عربستان به‌عنوان دو قدرت منطقه آثار مثبتی در حوزه اقتصادی، انرژی و سیاسی غرب آسیا به‌ویژه منطقه خلیج فارس دارد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دوجانبه و تأثیر آن بر بخش اقتصادی به خبرنگار شانا گفت: توافق ایران و عربستان از نظر اقتصادی تاثیرات قابل توجهی دارد و گشایش‌هایی را در حوزه ارزی به همراه خواهد داشت که این مسئله کمک‌های زیادی را در حوزه اقتصادی به ما خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این توافق در حوزه انرژی نیز تأثیرگذار است، افزود: ایران و عربستان به‌عنوان دو قدرت منطقه می‌توانند با اتحاد، آثار مثبت زیادی در مسائل اقتصادی و سیاسی در منطقه داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: آمریکا به‌شدت از این توافق از عصبانی است زیرا چنین توافقی توطئه و نقشه آنها علیه امنیت منطقه و به‌ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اثر و برملا کرده است.

علی کریمی فیروزجایی، سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس نیز درباره این توافق عنوان کرد: این توافق دورنمای روابط سیاسی بین دو کشور و کشورهای منطقه را امیدبخش کرده است و بی‌شک مبنای همکاری‌های گسترده بین‌المللی و دیپلماتیک خواهد بود.

وی اظهار کرد: بهبود و تقویت همکاری‌های چندجانبه زمینه‌ساز تحولات و گشایش‌های راهبردی در بخش‌هایی همچون اقتصادی و انرژی خواهد بود. مجلس شورای اسلامی نیز از جهت‌گیری دولت در تقویت همکاری با کشورهای همسایه حمایت می‌کند.

کد خبر 470320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =