حجم تولید محصولات پتروشیمی بوعلی سینا از ۲ میلیون تن فراتر رفت

حجم تولید محصولات شرکت‌ پتروشیمی بوعلی سینا، برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این مجتمع آروماتیکی از مرز ۲ میلیون تن فراتر رفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، امید عازمیان، مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اعلام این خبر اظهار کرد: داده‌های سالانه پتروشیمی بوعلی سینا در حوزه‌های فروش، تولید و درآمد از سوی واحد برنامه‌ریزی شرکت منتشر شده است که نشان ‌می‌دهد مقدار تولید محصولات این پتروپالاشگاه با عبور از ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی به بیش از ۱۳۰ درصد برنامه رسیدهد و با تحقق تولید ۲ میلیون تن محصول، رکورد تازه‌ای در تاریخ فعالیت این مجتمع ثبت شده است.

به گفته وی، این افزایش تولید به ترتیب در محصولات با ارزش ریفرمیت، برش سنگین، گازمایع، برش سبک، بنزن و رافینت و بر اساس نیاز بازار و سیاست سودآوری شرکت انجام شده و در برخی محصولات تا ۱۸۵ درصد تولید به برنامه محقق شده است.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به رشد عملکردی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، درآمد حاصل از فروش محصولات را نیز بسیار قابل توجه دانست و یادآور شد: داده‌کاوی گزارش ۱۱ ماهه مجتمع در بخش درآمد حاصل از فروش محصولات نیز خروجی چشمگیری را به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از ۴۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

عازمیان تلاش کارکنان شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در تحقق این دستاورد را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: فروش محصولات برحسب تن نیز فراتر از برنامه پیش بینی شده محقق شده و فروش محصولات تولیدی مجتمع با عبور از مرز ۲ میلیون تن،  ۷۵۰هزار تن بیشتر از سال ۱۳۹۸ و حداقل ۲۵۰ هزار تن بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است که نشان‌دهنده‌ بی‌تاثیر بودن تحریم‌های غرب علیه صنعت پتروشیمی و شرکت پتروشیمی بوعلی سینا است.

وی راه‌اندازی واحد پارازایلین را نیز از دیگر دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱ برشمرد و تأکید کرد: با تلاش مهندسان داخلی و کارکنان مجتمع، واحد پارازایلین راه‌اندازی شده و همه تجهیزات در سرویس قرار گرفته‌اند؛ اما با توجه به طراحی خاص برج جداسازی زایلین‌ها، هنوز به خلوص مورد نظر نرسیده‌ایم و همزمان با بررسی‌های فنی از سوی کارشناس شرکت، در حال انجام مکاتبات فنی با صاحب لیسانس هستیم تا محصولات با کیفیت‌تری را روانه بازار کنیم.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در پایان با اشاره به استمرار تولید با توان بالاتر از ظرفیت اسمی در مجتمع افزود: بدیهی است که تولید در شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت و باتوجه به نیاز بازار و سیاست سودآوری مجتمع تولید محصولات برنامه‌ریزی می‌شود و هم‌اکنون تولید ریفرمیت مناسب‌تر از محصول پارازایلین است و تأخیر در بهره‌برداری واحد، تأثیری در سوددهی شرکت ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 470403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =