چهره پروژه‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در سال ۱۴۰۱ تغییر کرد

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در آخرین نشست هیئت‌رئیسه در سال ۱۴۰۱ گفت: سیمای پروژه‌ها، طرح‌ها و شرکت‌های تولیدی، طراحی و مهندسی و دانش‌بنیان گروه اقتصادی صندوق‌ها در سال ۱۴۰۱ تغییر کرد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، پانصدوبیست‌وهفتمین نشست هیئت‌رئیسه صندوق‌ها روز یکشنبه (۱۴ اسفندماه) برگزار شد. در این نشست، عبدالحسین بیات با اشاره به رویدادها و موفقیت‌های سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: همدلی و افزایش همکاری صندوق‌ها با وزارت نفت و صنعت نفت در سال ۱۴۰۱ یکی از بسترهای با اهمیت در این سال بود.

وی افزود: این همدلی و همکاری در پرتو حمایت‌های وزیر نفت شکل گرفته است، زیرا وی وزیری انقلابی، مؤمن، کارآمد، متخصص و متعهد است و نسبت به ماهیت و ویژگی‌های فعالیت‌ها و برنامه‌های صندوق‌ها تسلط دارند و این موضوع برای صندوق‌ها و ذی‌نفعانش بسیار گره‌گشاست.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: شایسته است از وزیر نفت و اعضای هیئت‌امنا که در طول سال نسبت به تصویب موارد لازم اهتمام ورزیدند مراتب تشکر و قدردانی خود و اعضای هیئت‌رئیسه را تقدیم دارم. همچنین  از نقش اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در برگزاری منظم و تخصصی نشست‌ها و آماده‌سازی مصوبات لازم مطابق با حدود مقررات و قوانین مشخص شده، تشکر می‌کنم.

بیات عنوان کرد: در ابتدای کار در صندوق‌ها، گزارش‌ها نشان‌دهند برخی از دغدغه‌های بازنشستگان بود، بنابراین با اهتمام و پشتیبانی وزیر نفت و اعضای هیئت‌امنا و تلاش صندوق‌ها، برای دغدغه‌هایی که مقررات اجازه می‌داد اقدام‌های بسیار مؤثری صورت گرفت.

وی گفت: در طول این سال هیچ‌کدام از مصوبه‌های صندوق‌ها متوقف نشد، بلکه از سوی وزیر نفت و اعضای هیئت‌امنا مورد توجه قرار گرفت، از این‌ رو این سطح از حمایت و تعامل موهبتی برای ذی‌نفعان است همچنین این سطح از تعامل و همکاری میان صندوق‌ها و وزارت نفت تقریباً کم‌نظیر بود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: یکی از اقدام‌های مهم افزایش مستمری و مقرری‌ها بود به‌طوری‌که با انجام چند نوبت تعدیل مستمری و مقرری با روش عدد ثابت، شاهد بهبود کل مستمری‌ها با محوریت مستمری‌های پایین بودیم. هم‌اکنون حداقل مستمری و مقرری بازنشستگان صنعت نفت نسبت به گذشته وضع مطلوب‌تری پیدا کرده است.

بیات تصریح کرد: بیان این موضوع دلیلی بر نبود مشکل یا تنگنا برای برخی بازنشستگان نیست، در طول سال، اقتصاد دچار نوساناتی شدید شد. امیدواریم وضع روزبه‌روز بهبود یابد البته با انجام برخی از اقدام‌های زیربنایی در کشور این مهم دور از انتظار نیست.

وی به دستاوردهای اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای گروه صندوق‌ها اشاره کرد و گفت: در این بخش، شاخص‌ها، گزارش‌ها و بازخوردها نشان می‌دهد با رشد و توسعه انجام شده، سیمای پروژه‌ها و مسیر سرمایه‌گذاری تغییر کرده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با قدردانی از کار شبانه‌روزی مدیران، کارکنان و کارگران افزود: نرخ رشد پروژه‌های در دست اجرا برای کارشناسان مشخص است، گزارش‌های دست‌اندرکاران بیرونی در برخی از طرح‌ها، مؤید رشد کم‌نظیری در این زمینه بود، بنابراین از همکاران شرکت اهداف و سایر شرکت‌های گروه تشکر و قدردانی می‌کنم.

بیات اظهار کرد: هم‌اکنون بانک‌ها و صندوق توسعه ملی که در قالب تسهیلات در رشد و توسعه طرح‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها مشارکت داشته‌اند می‌توانند به‌روشنی محل مصرف منابع را در پروژه‌ها و به شکل عینی ببینند.

کد خبر 470414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =