هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده از کارت‌ سوخت جایگاه‌داران اعمال نشده است

وزیر نفت گفت: هیچ‌گونه محدودیتی در کارت‌های جایگاه‌داران اعمال نشده، اما از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند.

به گزارش شانا، جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۲۸ اسفندماه) و در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، به‌صورت تلفنی پاسخگوی مشکلات، خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم از سراسر کشور شد.

وی در این نشست و در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان درباره کارت سوخت گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کارت سوخت استفاده شد و بخش بزرگی از کارت‌ها تولید و پخش شده، بخش دیگری هم در صف ساخت است و قول می‌دهیم کارت‌های سوخت‌ تهیه شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر نفت افزود: هموطنان در ایام عید می‌توانند از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه اعمال نشده، اما از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به درخواست یکی از هموطنان از استان سیستان و بلوچستان درباره مشکلات توزیع انرژی در این استان گفت: خط ۲۹۰ کیلومتری ایرانشهر به چابهار به‌زودی با اعتبار ۴۱۰ میلیون دلار گشایش می‌یابد و سال ۱۴۰۲ اغلب شهرها و روستاهای این استان گازرسانی می‌شوند تا مردم دیگر در صف نفت سفید و کپسول نباشند.

وزیر نفت ادامه داد: افزون بر این، در سال ۱۴۰۱ توزیع کپسول گاز مایع (ال‌پی‌جی) نسبت به سال پیش ۲۰ درصد افزایش یافته است، همچنین در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به سیستان و بلوچستان سهمیه اضافه نفت سفید به مردم این استان اختصاص یافت و برای نخستین بار در تاریخ نفت، با خطوط ریلی نفت سفید را به استان سیستان و بلوچستان رساندیم.

اوجی همچنین در این نشست دستور بررسی مشکل بیمه رانندگان استیجاری فعال در صنعت نفت و عبور خطوط لوله از زمین‌های کشاورزی در استان لرستان را صادر کرد.

وی در پاسخ به درخواست یکی دیگر از هموطنان درباره توسعه صنعت گاز طبیعی فشرده‌شده (سی‌ان‌جی)، توضیح داد: هم‌اکنون ۲۴ میلیون مترمکعب در روز مصرف سی‌ان‌جی داریم و خودروهای عمومی را رایگان سی‌ان‌جی‌سوز می‌کنیم.

وزیر نفت تأکید کرد: من به استفاده از سی‌ان‌جی اعتقاد کامل دارم و در دوره‌ای که مدیرعامل شرکت ملی گاز هم بودم انقلابی در توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی اتفاق افتاد.

اوجی از آغاز به‌کار ۲۰ پروژه بزرگ نفتی در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها از ظرفیت نیروهای آموزش‌دیده و باتجربه منطقه استفاده می‌کنیم.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در توضیح تلاش‌های وزارت نفت درباره کارت سوخت بیان کرد: حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کارت سوخت در کشور تحویل مردم شده و نزدیک به ۶۰ هزار کارت برای پاکت‌گذاری به پست تحویل شده است. ۲۷۰ هزار کارت نیز در نوبت قرار دارند که به‌صورت ماهانه تحویل داده می‌شوند.

یادآور می‌شود که همسو با رویکرد مردمی دولت سیدابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. پیش از این وزرای کار، ارتباطات، دادگستری، بهداشت، کشاورزی، آموزش، اقتصاد، علوم، فرهنگ، صمت و معاونان پارلمانی، امور زنان و خانواده، علمی و فناوری، حقوقی رئیس‌جمهوری و رؤسای سازمان حفاظت از محیط زیست، امور اداری و استخدامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انرژی اتمی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی پرسش‌ها و مشکلات مردم شدند.

کد خبر 470488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =