۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 470513
روند پیشرفت پروژه‌های پایانه نفتی خارک بررسی شد

روند پیشرفت تعمیرات و نوسازی اسکله شرقی پایانه نفتی خارک در بازدید سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران از این پایانه بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در نشستی عملیاتی با حضور عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و رؤسای اداره‌های پایانه نفتی خارک روند پیشرفت پروژه‌های این پایانه بررسی و بر اهمیت این پروژه‌ها به‌منظور افزایش توان ظرفیت ذخیره‌سازی و کمک به استمرار تولید نفت و گاز کشور تأکید شد.

غریبی اظهار کرد: حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌های خود در زمینه به‌روزرسانی تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی برای کمک به تولید و انجام مأموریت صادرات نفت‌ خام به‌منظور سیاست‌های صنعت نفت در دستور کار است.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران با مهم شمردن فعالیت‌های شرکت گفت: تضمین تداوم صادرات و ارتقای توان ذخیره‌سازی نفت‌ خام مأموریت اصلی شرکت است که همواره با تلاش شبانه‌روزی همکاران پرتلاش، متخصص و متعهد با جدیت انجام می‌شود.

در این نشست رؤسای اداره‌ها به تشریح وضع پیشرفت پروژه‌ها، مسائل و چالش‌های موجود پرداختند.

در ادامه در بازدید میدانی غریبی به همراه سید محمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک، ناظر و مجری پروژه روند پیشرفت پروژه تعمیرات و نوسازی اسکله شرقی را بررسی کردند.

پروژه تعمیرات اسکله شرقی پایانه نفتی خارک، شامل بهسازی پهلوگاه‌ها، انجام کارهای مکانیکال و رنگ‌آمیزی که از سوی پیمانکاران در حال انجام است.

افزایش ضریب ایمنی، زیست محیطی و عملیاتی پایانه میعانات گازی پارس جنوبی

سرپرست شرکت پایانه های نفتی ایران از تعویض تانکر ریل هوز داخلی و شیر پروانه‌ای ۱۶ اینچ گوی شناور شماره یک (SBM) پایانه میعانات گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: با انجام این عملیات ضریب ایمنی تأسیسات و فرآیند بارگیری افرایش یافت.

غریبی گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار گاز کشور و صادرات میعانات گازی، آماده به‌کار بودن تجهیزات مرتبط با عملیات پهلودهی، بارگیری و اندازه‌گیری از مهم‌ترین دغدغه‌های این پایانه است و همواره تأکید شده که با انجام تعمیرات به‌موقع و پیشگیرانه از بروز هرگونه تأخیر در عملیات پهلودهی و بارگیری نفت‌کش‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: با تعویض هوز مورد نظر از ایجاد هرگونه نشتی و آلودگی زیست محیطی جلوگیری شده است.

غلامحسین گرامی، رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی نیز گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار و مستمر صادرات میعانات گازی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی، باید گوی‌های شناور به‌عنوان تجهیزات اصلی صادرات میعانات گازی همواره در شرایط آمادگی کامل باشند و همیشه از مهم‌ترین دغدغه‌های این پایانه و مدیریت ارشد شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز بوده است.

وی افزود: هوزهای شناور زیر آبی و گوی‌های شناور، نقش حیاتی در جریان صادرات میعانات گازی دارند و تعمیرات و استاندارد بودن آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی تصریح کرد: هوز ذکر شده به‌ علت در معرض امواج دریا بودن، نور خورشید، همچنین فرسایش ماهیت عملیاتی این هوزها پس از انجام بازرسی‌های لازم و بررسی عملکرد تعویض یک شاخه هوز و شیر پروانه‌ای تصمیم‌گیری شد و سپس در دستور کار تیم عملیاتی و فنی این پایانه قرار گرفت.

گرامی درباره انجام این عملیات افزود: در ابتدا میعانات گازی درون هوز در کشتی تخلیه شد تا امکان تعویض هوز میسر شود، در ادامه با انجام یک عملیات ۱۲ ساعته یک شاخه هوز و شیر پروانه‌ای ذکرشده تعویض و بلافاصله گوی شناور مذکور عملیاتی شد تا ضمن رضایت مشتریان نفتی، پایداری و تولید مستمر گاز کشور محقق شود.

پروژه اعلان و اطفای حریق مخازن خارک به سرانجام خواهد رسید

در آستانه فرا رسیدن سال نو، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران از اداره اچ‌اس‌ئی پایانه نفتی خارک بازدید کرد.

غریبی در جریان این بازدید گفت: در سالی که گذشت در حوزه‌ مسائل ایمنی شرکت فعالیت‌های خوبی صورت گرفت؛ ایمن‌سازی، نصب کولینگ و فومینگ تعدادی از مخازن ذخیره‌سازی انجام شد و پیگیر تکمیل بقیه موارد هستیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته خرید البسه استاندارد کارکنان اچ‌اس‌ئی برای نخستین‌ بار بود که انجام شد.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران با مهم دانستن پروژه اعلان و اطفای حریق مخازن پایانه نفتی خارک، ابراز امیدواری کرد: با نظر مساعد محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، پروژه‌ای که حدود بیست سال بلاتکلیف بود، در دولت سیزدهم و با اعتبار خوبی که در نظر گرفته شده است، به سرانجام خواهد رسید.

غریبی از نیروی انسانی متخصص و متعهد به‌عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان یاد کرد و افزود: اگر نیروی انسانی از نظر دانش نظری و مهارت‌های عملی ارتقا یابند و آموزش آنها در اولویت قرار گیرد، بی‌شک بهره‌وری در سازمان افزایش می‌یابد.

در این بازدید، سیدمحمدجواد موسمی، رئیس پایانه نفتی خارک، با اشاره به اهمیت و جایگاه راهبردی پایانه نفتی خارک اظهار کرد: با تأسیسات حیاتی و زیرساخت‌هایی که در این جزیره هست، نگاه به مقوله اچ‌اس‌ئی اهمیتی ویژه‌ دارد.

وی در ادامه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده و برنامه‌های در دست اقدام در حوزه اچ‌اس‌ئی را ارائه و مشکلات و چالش‌های موجود در انجام پروژه‌ جامع اطفای حریق مخازن و تأسیسات پایانه نفتی خارک را بیان کرد.

کد خبر 470513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =