افزایش بیش از ۳ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز طبیعی در سال ۱۴۰۱

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۲۴۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اعلام کرد این مقدار نسبت به سال پیش از آن (۱۴۰۰) بیش از ۳ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

محمدرضا جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به مقدار مصرف کل گاز طبیعی ایران در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از مجموع این مقدار گاز مصرف‌شده، ۱۲۳ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۴۸ میلیارد مترمکعب سهم صنایع عمده و ۷۱ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه‌ها بوده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

پایان خوش ۱۴۰۱ برای صنعت گاز ایران

وی افزود: مصرف گاز در سالی که گذشت به‌ویژه در بخش خانگی و تجاری به‌دلیل سرمای پایدار و طولانی رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد و با افزایش یک میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در این بخش نسبت به سال ۱۴۰۰ روبه‌رو بودیم، اما این موضوع از سوی شرکت ملی گاز ایران مدیریت شد تا شبکه گاز پایدار بماند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به میانگین مصرف روزانه ۶۷۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در ۱۳ روز نخست امسال تصریح کرد: این مقدار به‌طور میانگین در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۳۴۶ میلیون مترمکعب در روز، نیروگاه‌ها ۱۷۳ میلیون مترمکعب در روز و صنایع عمده به طور میانگین روزانه ۱۵۱ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش شانا، مصرف گاز طبیعی کل کشور در نیمه نخست پارسال ۱۰۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده به این‌ ترتیب ۱۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ مصرف شده است.

نکته قابل توجه اینکه مقدار مصرف گاز طبیعی، برابر با مقدار تولید گاز نیست، زیرا گاز تولیدشده بخش‌های دیگری مانند صادرات، تزریق گاز به مخازن نفتی و گازی و سوخت ایستگاه‌ها را هم دربرمی‌گیرد.

کد خبر 470647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =