تصمیم اخیر اوپک‌پلاس روند کاهش قیمت نفت را متوقف می‌کند

نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک گفت: تصمیم اخیر اوپک‌پلاس روند کاهش قیمت نفت را متوقف می‌کند و به بازار نفت ثبات می‌بخشد.

محمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در خصوص تصمیم اخیر اعضای ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) برای کاهش عرضه داوطلبانه نفت اظهار کرد: این تصمیم بی‌شک سبب افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.

وی افزود: هرچند تصمیم اخیر اعضای ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) برای کاهش عرضه داوطلبانه نفت تأثیری بر قیمت‌ها دارد، اما در عرضه و تقاضای نفت نیز مؤثر است و می‌تواند تقاضای این محصول را کاهش دهد.

نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک تصریح کرد: باید بازار نفت به‌گونه‌ای تنظیم شود که این محصول به اندازه نیاز تولید شود، اما تصمیم اخیر اوپک‌پلاس روند کاهش قیمت نفت را متوقف می‌کند و به بازار نفت ثبات می‌بخشد.

به گزارش شانا، تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) روز یکشنبه (۱۳ فروردین‌ماه) از کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای افزون بر تصمیم کاهش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۲ که قرار بود از نوامبر ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ اجرا شود، خبر دادند که این موضوع در افزایش قیمت نفت تأثیرگذار بود.

کد خبر 470682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =