الگوی مصرف انرژی باید با مشارکت صاحب‌نظران تهیه و ارائه شود

رئیس‌جمهوری بر لزوم انجام اقدام‌های بیشتر در زمینه مدیریت مصرف انرژی تأکید کرد و گفت: به وزارتخانه‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود الگوی مصرف متناسب با رشد تولید را با مشارکت صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران بخش انرژی تهیه و ارائه کنند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در نشست امروز (چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه) هیئت دولت با اشاره به محورها و فرازهای راهگشای مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، آن را چراغ راه برای همگان دانست و مسئولان کشور را خط مقدم این خطابه برای تحقق عملی و اجرایی شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید خواند.

وی افزود: همه اعضای دولت و مدیران کشور مسئولیت دارند مطالبه رهبر معظم انقلاب را که مطالبه عمومی است با نگاهی نو و طرح‌ها و برنامه‌های مدون با جدیت پیگیری و اجرایی کنند.

رئیس‌جمهوری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را مکلف کرد در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر تا ۲۵ روز ضمن ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌های مجموعه تحت مدیریت خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ارائه کنند.

رئیسی بر لزوم انجام اقدام‌های بیشتر در زمینه مدیریت مصرف انرژی در کنار افزایش تولید اشاره و تصریح کرد: به وزارتخانه‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود الگوی مصرف متناسب با رشد تولید را با مشارکت صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران بخش انرژی تهیه و ارائه کنند.

وی با اشاره به تحقق ۹۷ درصدی درآمدهای پیش‌بینی‌شده دولت در بودجه ۱۴۰۱ از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست ابعاد مهم و مثبت اقدام‌های دولت در جلوگیری از کسری بودجه در سال ۱۴۰۱، همچنین ابعاد بودجه ۱۴۰۲ را برای افکار عمومی و رسانه‌ها تبیین کند تا مردم و نخبگان از تدابیر و اقدام‌های سازنده دولت در شرایط سخت اطلاع یابند.

رئیس‌جمهوری در پایان از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه بخش‌های مختلف در ایام تعطیلات نوروز قدردانی کرد.

کد خبر 470802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =