ارسال ۴۷ میلیارد فوت‌مکعب گاز میدان‌های نفت فلات قاره به پتروشیمی خارک

مدیر منطقه عملیاتی خارک شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: پارسال حدود ۴۷ میلیارد فوت‌مکعب گاز از میدان‌های این منطقه عملیاتی به پتروشیمی خارک فرستاده شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا متعالی توضیح داد: این گاز از میدان‌های ابوذر، فروزان و درود تأمین شده و ۳۸ درصد آن معادل ۱۶.۵ میلیارد فوت‌مکعب از میدان مشترک فروزان بوده است.

وی افزود: به‌منظور تأمین گاز پتروشیمی خارک، خطوط بدون استفاده بین ان‌جی‌ال و درود ۲ با اندکی تغییرات بهره‌برداری شد و با وارد مدار کردن گاز میدان فروزان، ۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در روز به‌عنوان خوراک به این پتروشیمی فرستاده می‌شود.

به گفته مدیر منطقه عملیاتی خارک، همچنین با افزایش تولید در میدان ابوذر از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیون فوت‌مکعب گاز غنی از کارخانه‌های خشکی این میدان و در مجموع ۱.۵ درصد گاز بیش از سال ۱۴۰۰ به پتروشیمی خارک ارسال شده است.

گفتنی است خوراک مجتمع پتروشیمی خارک، گازهای ترش همراه استحصال‌شده از استخراج نفت مناطق دریایی و خشکی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره خارک شامل هیدروکربن‌های سنگین و ترکیبات گوگردی و محصولات این شرکت شامل گاز مایع (ال‌پی‌جی)، متانول، پروپان، بوتان، گوگرد و پنتان است.

کد خبر 470973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =