بررسی مسائل مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل مربوط به بهینه‌سازی مصرف انرژی در نشست روز یکشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) این کمیسیون خبر داد.

به گزارش شانا، مالک شریعتی‌نیاسر در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی مسائل مربوط به بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست و صدور گواهی صرفه‌جویی انرژی اظهار کرد: در این نشست با دعوت از مسئولانی از وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و مرکز پژوهش‌های مجلس موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی بررسی شد.

وی افزود: در این نشست نمایندگان نکات مدنظر خود را مطرح کردند و معتقد بودند ساختار کنونی انرژی کشور پاسخگوی بحث بهینه‌سازی انرژی نیست، از این رو باید اصلاح ساختار انجام شود، بنابراین لازم است یک ساختار قدرتمند فراوزارتخانه‌ای برای این مهم شکل بگیرد، به همین دلیل بر راه‌اندازی معاونت راهبردی مدیریت انرژی در دولت تأکید شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: نمایندگان معتقدند علاوه‌ بر وزارت نفت و نیرو، مجموعه‌های دیگر نیز باید تکالیف خود را در این زمینه انجام دهند، بنابراین امیدواریم تجربه قانون مانع‌زدایی از صنعت برق تکرار شده و بتوانیم از این ظرفیت آیین‌نامه داخلی برای اصلاح قوانین استفاده کنیم و آثار آن در آینده نزدیک در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی دیده شود.    

کد خبر 470976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =