گازرسانی به ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی کردستان در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد که پارسال ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری گفت: این تعداد واحد صنعتی در کل سالانه ۳ میلیون و ۲۲۸ هزار لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند که با گازرسانی به آنها، این مقدار سوخت مایع از گردونه مصرف خارجو برای تکمیل این طرح‌ها در کل ۱۲۲ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: مصوبه شورای اقتصاد تأثیرگذاری مثبتی بر روند گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی ایفا کرد و این مصوبه سبب تسریع در روند گازرسانی به صنایع شد که با تکیه بر این مصوبه، اقدام‌های بسیار خوبی در شرکت‌های گاز استانی برای گازرسانی به صنایع در سراسر کشور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان را نشانه توسعه و رونق اقتصاد دانست و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به ۲ هزار و ۴۴۴ واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج، نیروگاه تولید برق سی‌اچ‌پی مریوان و ۵۴ جایگاه سی‌ان‌جی و ۱۹ شهرک صنعتی گازرسانی شده است.

فعله‌گری با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۲۶ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، بیان کرد: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف‌کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با برنامه‌ریزی مدون، همه صنایع پرمصرف تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند.

وی به تعداد صنایع گازرسانی‌شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اسفندماه اشاره کرد و گفت: گاز تاکنون به یک هزار و ۱۶۹ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد رسیده که با زیر پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع سالانه در مصرف ۴۸ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: اکنون با گازرسانی به ۱۱۶۹ واحد تولیدی و صنعتی ۹۲ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع انجام شده که در سال ۱۴۰۲ با گازرسانی به اهداف پیش‌بینی‌شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد.

فعله‌گری یادآور شد: پیش از سال ۱۴۰۱ تعداد کل صنایع مصوبه شورای اقتصاد که به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده، ۹۸۰ مورد بود که سالانه ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند و برای گازرسانی به این تعداد واحد تولیدی و صنعتی ۵۳۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده بود.

وی بهره‌مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را سبب افزایش تولید و اشتغال‌زایی دائم دانست و اظهار کرد: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان امسال تعداد دیگری از واحدهای صنعتی به چرخه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندند.

کد خبر 471014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =