بیش از ۲ هزار مشترک روستایی جدید گاز در سمنان جذب شد

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از جذب ۲ هزار و ۲۶۰ مشترک روستایی گاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجواد حقیقت حسینی گفت: پارسال ۲ هزار و ۲۶۰ مشترک روستایی جدید به آمار مشترکان روستایی استان افزوده شد که با این تعداد، مجموع مشترکان بخش روستایی در استان سمنان به ۵۹ هزار و ۸۹۷ مشترک رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۹۶روستا با تعداد ۳۹ هزار و ۸۸۴ خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، افزود: شرکت گاز استان سمنان حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۱۶ روستای دیگر در این استان خبر داد و بیان کرد: گازرسانی به روستاهای استان ادامه دارد و طبق تعهد و برنامه‌های پیش‌بینی شده عملیات گازرسانی به ۱۶روستا در سال ۱۴۰۲ در حال اجراست.

حقیقت حسینی همچنین از اشتراک‌پذیری بیش از ۷ هزار و ۴۴۲ مشترک جدید در سال گذشته خبر داد و گفت: براین اساس تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به ۳۱۹ هزار و ۱۲۰ مشترک رسید که ۵ هزار و ۹۳۱ اشتراک خانگی، ۱۰۸۶ اشتراک تجاری، ۳۲۸ اشتراک صنعتی و نیروگاهی، ۵۹ اشتراک عمومی و ۳۸ اشتراک مذهبی پذیرش شده‌اند.

به گفته وی،با احتساب پذیرش سال ۱۴۰۱، استان سمنان دارای ۳۱۹ هزار و ۱۲۰ مشترک و مصرف‌کننده گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در پایان، تصریح کرد: نقش بی‌بدیل گاز در سبد انرژی را گامی مؤثر همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: جایگزینی گاز طبیعی به‌عنوان یکی از اهداف راهبردی این شرکت افزون بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیری بسزا دارد.

کد خبر 471435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =