وزارت نفت ۱۲ میلیارد دلار در خوزستان پروژه تعریف کرده است

استاندار خوزستان با اشاره به سفر هفته آینده رئیس‌جمهوری به استان خوزستان گفت: وزارت نفت ۱۲ میلیارد دلار در این استان پروژه تعریف کرده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، علی‌اکبر حسینی محراب شامگاه سه‌شنبه (۲۹ فروردین‌ماه) به سفر رئیس‌جمهوری به این استان در هفته آینده اشاره و اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله استان خوزستان موضوع آب است و به همین دلیل سه پروژه در این بخش تعریف شده است. یکی خط طرح غدیر که از دز تا آبادان را شامل می‌شود و طبق آماری که داریم ۵۴ درصد از آن اجرا شده که در این سفر یکی از محورهای مهم خواهد بود.

وی افزود: پروژه دوم طرح فدک برای آب‌رسانی به شمال شرق استان است و از سد کارون ۳ آغاز می‌شود و تا ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتکل و دیگر بخش‌های این مسیر امتداد می‌یابد. لوله‌گذاری این خط از رامهرمز آغاز شده و تا ایذه رسیده است و ۳۳ کیلومتر نیز باید از سد کارون ۳ دو تونل زده شود و دو ایستگاه پمپاژ ساخته شود تا چرخه آب‌رسانی در این طرح به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خط سوم خط کوثر برای آب‌رسانی به جنوب شرق استان از رودخانه جراحی و زهره است که حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد پیشرفت داشته است و ۱۰ شهر از جمله هندیجان، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، آقاجاری، بهبهان و …. را شامل می‌شود که باید در قالب مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری اجرایی شود.

حسینی اعلام کرد: وزارت نفت ۱۲ میلیارد دلار در استان خوزستان پروژه تعریف کرده است که از آن جمله می‌توان به ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ هویزه، نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، راه‌آهن دوخطه اندیمشک، تصفیه خانه شوشتر، بیمارستان بهبهان و ده‌ها پروژه دیگر اشاره کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این سفر برای مردم استان مایه خیر و برکت و ایجاد فضای امید و همدلی بیشتر شود.

کد خبر 471447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =