توزیع روزانه حدود ۴ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال ۱۴۰۱/ افزایش ۱۳ درصدی مصرف سوخت هوایی در نوروز ۱۴۰۲

رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور از میانگین توزیع روزانه ۳.۹ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این عدد در نوروز امسال به روزانه ۴.۵ میلیون لیتر رسید.

احمد واحدیان ابوترابی در این باره به خبرنگار شانا گفت: به‌طور میانگین در سال ۱۴۰۱ روزانه ۳.۹ میلیون لیتر بنزین توزیع شد که این عدد با رشد ۱۳ درصدی در نوروز ۱۴۰۲ به روزانه ۴.۵ میلیون لیتر رسید.

وی در تشریح روند توزیع سوخت هوایی در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ افزود: در دوره زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، در مجموع ۷۹ میلیون لیتر سوخت هوایی به تعداد ۱۰ هزار و ۷۳۴ فروند هواپیما توزیع شد.

رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور تأکید کرد: بیشترین سوخت‌رسانی در نوروز امسال به‌ترتیب به فرودگاه‌های مهرآباد، حضرت امام، مشهد، کیش، شیراز و تبریز انجام شده و بیشترین مصرف سوخت هوایی نیز به‌ترتیب مربوط به فرودگاه‌های حضرت امام، مهرآباد، مشهد، کیش، تبریز و شیراز بوده است.

واحدیان افزود: هم‌اکنون ۵۷ مرکز سوختگیری هواپیمایی در فرودگاه‌های کشور به‌منظور سوخت‌رسانی به هواپیماها و با هدف نظارت بهنگام و میدانی به‌منظور توزیع سوخت هوایی طبق استانداردهای جهانی به هواپیماهای مسافربری و باری ایرانی به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ساخت تعداد ۱۰ مرکز سوختگیری پیشنهاد شده که تعداد سه مرکز در مرحله اجرا است و به‌ترتیب در کلاله استان گرگان، پارس‌آباد استان اردبیل و جزیره ابوموسی استان هرمزگان قرار دارد و مراکز دیگری به‌دنبال آن هستیم تا بتوانیم تعیین تکلیف کنیم.

به گزارش شانا، کیفیت سوخت جت تولیدی در کشور و ارائه خدمات سوختگیری هواپیماها با بالاترین استانداردهای جهانی، ایران را در ردیف کشورهای برتر در این زمینه قرار داده است.

کد خبر 471549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =