اقدام‌های وزارت نفت در تأمین و توزیع سوخت‌ نوروزی بی‌ادعا و ستودنی بود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با قدردانی از زحمات متخصصان و مهندسان صنعت نفت در زنجیره استخراج نفت تا توزیع سوخت گفت: اقدام‌های وزارت نفت در تأمین و توزیع سوخت نوروز امسال و در کل سال، بی‌ادعا و ستودنی است.

سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه طرح سپهتن با اشاره به اینکه تا زمانی که سوخت به‌صورت منظم تأمین می‌شود، اسمی از وزارت نفت برده نمی‌شود، به خبرنگار شانا گفت: یکی از دستگاه‌هایی که خدمات آنها به چشم نمی‌آید و فقط زمانی که اختلالی در دریافت سوخت پیش بیاید، مردم متوجه اهمیت کار آنها می‌شوند، وزارت نفت است.

وی افزود: در این ایام به شخصه شاهد تلاش شبانه‌روزی این عزیزان بودم و ما در هیچ نقطه‌ای از کشور شاهد نارضایتی از کمبود سوخت نبودیم و آنچه گزارش‌ها نشان می‌دهد، ۹ درصد افزایش مصرف در نوروز امسال داشتیم و حتی در بعضی روزها تا ۱۴۵ میلیون لیتر مصرف سوخت داشتیم که تأمین و توزیع این مقدار از دورترین نقاط کشور در زنجیره استخراج، پالایش و بهینه‌سازی و انتقال با خطوط لوله و رانندگان نفتکش کاری بزرگ و طاقت‌فرساست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: ۲۹۷ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد و در دورترین نقاط کشور که جایگاه عرضه سوخت داریم، شاهد جانفشانی این عزیزان برای تأمین سوخت هستیم و من به نوبه خودم از تلاش این عزیزان تشکر می‌کنم، زیرا اگر سوخت تأمین نشود، ترافیک‌های طولانی رخ خواهد داد و بار این ترافیک موجب تصادف‌ها و کندی حرکت و مشکلات عدیده‌ای برای مردم و پلیس خواهد شد، اما در نوروز و در طول سال که سرکشی می‌کنیم، شاهد تلاش بی‌وقفه این عزیزان هستیم و من به نوبه خودم از همه متخصصان و مهندسان نفت که در استخراج تا تولید و توزیع بنزین در وزارت نفت نقش دارند و مظلومانه و بی‌ادعا تلاش می‌کنند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

هادیان‌فر تأکید کرد: تنها در نوروز امسال (۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) شاهد ثبت ۵۳۸ میلیون تردد بین‌استانی و بین‌شهری بودیم که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایشی خیره‌کننده داشت و این حجم تردد و تقاضای سفر، تکالیفی را بر دوش دستگاه‌ها می‌گذارد که ما نیز به‌عنوان پلیس، باید مدیریت ترافیک و تسهیل در ترددها را انجام دهیم و بتوانیم با همکاری دیگر دستگاه‌ها، ایمنی را در تردد ایجاد کنیم تا خانواده‌هایی که سفر می‌کنند، سفرشان منجر به تلخ‌کامی نشود و وزارت نفت نیز از جمله دستگاه‌هایی است که حضور و پایش آن در این روزها بسیار مؤثر است.

هادیان‌فر درباره آثار اجرای سامانه سپهتن گفت: در همه دنیا با استفاده از سامانه‌های روزآمد وضع ناوگان حمل‌ونقل را رصد می‌کنند. در این زمینه در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی انجام شد و ناوگان مسافربری چندسالی است که به این سامانه متصل است و تصادف‌ها به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در بحث کامیون‌ها و تانکرها نزدیک به ۵۰۰ هزار وسیله باری داریم که بررسی این تعداد خودرو از نظر شاخص‌های مختلف از جمله تردد و ایمنی و ... نیازمند اطلاعات شفاف و منظم از طریق سامانه است که سیستم هشداری باشد تا اختلال‌ها را گزارش کند، این طرح در زمینه بهینه‌سازی مصرف نیز به ما کمک می‌کند، بنابراین ما به اتفاق وزارت نفت و دو دستگاه دیگر همه به دنبال این هستیم که این سامانه را عملیاتی و سخت‌افزار و نرم‌افزار و پیمانکار آن را انتخاب کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: به‌دلیل نبود کنترل رانندگان یا رانندگی بیش از حد، حوادثی رخ می‌دهد که همه این موارد از طریق سامانه قابل پایش و پیگیری است.

کد خبر 471636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =