نمایشگاه بیست‌وهفتم فرصتی برای افزایش همکاری‌های بین‌المللی شرکت‌های نفتی

بیست‌وهفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه، مصرف بهینه»، اردیبهشت‌ماه امسال با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی، فرصتی مغتنم برای همکاری شرکت‌های نفتی در سطح بین‌المللی فراهم می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت با اشاره به استقبال و حضور بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی، نمایشگاه را فرصتی برای گرد هم آوردن صنعتگران فعال در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سراسر جهان برشمرد و گفت: در این فضای مشترک، امکان گسترش تعامل با سایر کشورها و شرکت‌های فعال در حوزه انرژی، تبادل اطلاعات، سرمایه‌گذاری، امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های مختلف در زمینه مبادله کالا، خدمات، فناوری، توسعه و ... فراهم می‌شود.

به گفته خجسته‌مهر، در نمایشگاه بیست‌وهفتم جدیدترین دستاوردهای روز در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به نمایش گذاشته می‌شود، از این رو شرکت‌های فعال در حوزه انرژی می‌توانند ضمن آشنایی با فناوری‌های نو، شرح نیازها و تعامل با مجموعه بزرگ صنعت نفت، در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، یا امضای قرارداد همکاری کنند.

وی رشد تولید و توسعه اشتغال در عرصه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه نفت ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: دانشجویان، پژوهشگران، گروه‌های استارتاپی و حتی افراد جویای کار می‌توانند از فرصت برگزاری این نمایشگاه برای شناخت نیازمندی‌ها، فناوری‌های و مهارت‌های پرکاربرد صنعت نفت و... استفاده و با تقویت توانمندی، خود را برای ورود به بازار کار و همکاری با شرکت‌های نفتی، آماده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تولید فناورانه به‌عنوان یکی از راهبردهای مورد تأکید شرکت ملی نفت ایران در نمایشگاه بیست‌وهفتم گفت: سیاست‌ حمایت همه‌جانبه از سازندگان داخلی و تأمین‌کنندگان فناوری‌های دانش‌بنیان از جمله مواردی است که با شدت گرفتن تحریم‌ها همواره مورد توجه شرکت نفت بوده و با روی کار آمدن دولت سیزدهم نیز شکل جدی‌تر و در نتیجه عملی‌تری به‌ خود گرفته است.

خجسته‌مهر با اعلام حمایت از داخلی‌سازی اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و شرکت‌های صاحب فناوری اظهار کرد: در نمایشگاه امسال نیز مانند پارسال، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری حضور فعال و مؤثری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مصرف بهینه از دیگر راهبردهای مورد تأکید این شرکت در نمایشگاه بیست‌وهفتم است که در این زمینه نیز باید مسیری تازه را طرح‌ریزی کنیم و به‌صورت ویژه به‌دنبال تولید دانش‌ بومی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باشیم.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادستی نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت، روزهای ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 471697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =