چهارمین نشست مدیران امور مالی شرکت ملی نفت برگزار شد

چهارمین نشست مدیران و کارشناسان ارشد امور مالی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های فرعی به‌منظور هم‌اندیشی، رفع مشکلات و چالش‌های مدیریت امور مالی در محل ستاد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، چهارمین نشست مدیران و کارشناسان ارشد امور مالی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های فرعی روز چهارشنبه (ششم اردیبهشت‌ماه) به‌منظور هم‌اندیشی، رفع مشکلات و چالش‌های مدیریت امور مالی با حضور رئیس حسابداری مرکزی، معاون امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، مدیر امور مالی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار شد.

جواد تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در این نشست اقدام‌ها، تنگناها و چالش‌های شرکت‌های بهره‌بردار را به‌عنوان صف نخست تولید تشریح کرد.

وی بیان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با گستردگی جغرافیایی در سه استان و بیش از هشت شهرستان به‌عنوان شاهراه حیاتی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌شمار می‌آید که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت مالی شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان شرکت مادر نسبت به رفع مشکلات شرکت‌های بهره‌بردار اقدام کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به تنگناها و چالش‌های شرکت‌های بهره‌بردار خواستار پیگیری برای بازنگری در ساختار مدیریت امور مالی، اختصاص ردیف بودجه برای بیمه تکمیلی کارکنان رسمی، بهره‌مندی و افزایش کارکنان از محل رسوب اعتبارات بانکی، همچنین اختصاص درصدی از بودجه مسئولیت‌های اجتماعی و بودجه مرتبط با پدافند غیرعامل با توجه به بروز تهدیدات نوین در عرصه تأسیسات نفتی شد و بر توجه ویژه به بودجه استهلاک شرکت‌های بهره‌بردار تأکید کرد.

سیدمحسن جمالی، رئیس حسابداری مرکزی شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست هدف از برگزاری این نشست در شرکت‌های بهره‌بردار را آشنایی با فرآیند و شرایط تولید در مناطق عملیاتی دانست.

وی کاهش منابع درآمدی در سال‌های گذشته را از مشکلات شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های فرعی دانست و اعلام کرد: با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم همه مدیران در همه سطوح باید تلاش کنند نگاه به صنعت نفت تغییر کند.

رئیس حسابداری مرکزی شرکت ملی نفت ایران در ادامه افزود: اقدام‌های خوبی برای حفظ تولید در مناطق عملیاتی در حال انجام است و در شرایط کنونی با تعامل و کمک برنامه‌ریزی تلفیقی در تلاش هستیم شرکت‌ها درباره تأمین هزینه‌های پروژه‌ها با مشکل روبه‌رو نشوند.

حمید مدملیل، مدیر امور مالی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست خواستار توجه ویژه به مناطق عملیاتی شد و اظهار کرد: با توجه به نرخ تورم و ارز در کشور تزریق منابع برای چابک‌سازی پروژه‌های سرمایه‌ای که سالیان سال است متوقف شده‌اند از الزام‌های حفظ تولید است.

رعایت تازه‌ترین استانداردهای حسابداری در تهیه صورت‌های مالی مطابق با صورت‌های مالی نمونه سازمان حسابرسی، تخصیص اعتبارات پروژه‌ها، طرح‌ها و تکالیف بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، مالیات عملکرد، مالیات و عوارض ارزش افزوده، عوارض آلایندگی، بررسی اعمال ماده ۱۰ کارکنان از جمله مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.

کد خبر 471722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =