تأکید رئیسی بر تداوم روابط تهران و بغداد در حوزه‌های گاز و انرژی

رئیس‌جمهوری گفت: روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه) در نشست مطبوعاتی با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق با بیان اینکه روابط ایران‌ و عراق روابطی معمولی نبوده، بلکه روابطی راهبردی است، اظهار کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از ۱۰ میلیارد است که می‌تواند به سطوح بالاتری برسد.

وی افزود: روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.

رئیس‌جمهوری عراق نیز در این نشست مطبوعاتی با قدردانی از دعوت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفرش به تهران گفت: هدف از این سفر تأکید بر روابط تاریخی دو کشور دوست و همسایه و گسترش آن در همه‌ حوزه‌هاست.

عبداللطیف‌ رشید تصریح کرد: ایران و عراق تاریخ و جغرافیای مشترکی دارند و علاوه بر این شاهد اشتراکات فراوان میان اقوام و قومیت‌ها در دو کشور نیز هستیم و روابط دو طرف، محدود به روابط دولت‌ها نیست.

رئیس‌جمهوری همچنین در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و عراق بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، ترانزیت و حمل‌ونقل، تبادلات تجاری و همکاری‌های امنیتی و نیز اهمیت تسریع در اجرای توافق‌های موجود میان دو کشور تأکید کرد.

شایان یادآوری است که رئیس‌جمهوری صبح امروز به شکل رسمی از عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهوری عراق در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد استقبال کرد.

کد خبر 471801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =